ΣΗΜΑΙΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ

free counters

Τρίτη, 29 Σεπτεμβρίου 2009

ΓΕΦΥΡΑ Χ. ΤΡΙΚΟΥΠΗ , ΡΙΟΥ- ΑΝΤΙΡΙΟΥ *

ΓΕΦΥΡΑ ΧΑΡΙΛΑΟΥ ΤΡΙΚΟΥΠΗ , ΡΙΟΥ - ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ , στην ΠΑΤΡΑ :
** Τα «Μυστικά» της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου :

Αν τις ημέρες αυτές, κατά τη διέλευσή σας από τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου προσέξετε κάποιους ανθρώπους να κρέμονται από τα καλώδιά της, σε ύψος εκατοντάδων μέτρων, μην παραξενευτείτε: αυτή είναι η δουλειά τους. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος άλλωστε για την προσεκτική επιθεώρηση των καλωδίων, μια από τις σταθερά επαναλαμβανόμενες εργασίες στο πλαίσιο της συντήρησης της μεγαλύτερης καλωδιωτής γέφυρα πολλαπλών ανοιγμάτων στον κόσμο. Πέντε χρόνια μετά τα εγκαίνιά της, η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου αποκαλύπτει στην «Κ» τα «μυστικά» εκείνα... που θα την κρατήσουν νέα: τουλάχιστον για τα επόμενα 120 χρόνια, όσο δηλαδή είναι ο χρόνος ζωής της.-

Έργο εξαιρετικά πολύπλοκο και απαιτητικό από τη φύση του, η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου απαιτεί ένα πλήθος ελέγχων και επεμβάσεων, προκειμένου να διατηρείται σε άρτια κατάσταση. Πολλοί από αυτούς τους ελέγχους είναι τόσο εξειδικευμένοι που δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται από το προσωπικό της γέφυρας, αλλά από τους ίδιους τους προμηθευτές ορισμένων μηχανικών τμημάτων (λ.χ. των αρμών). «Οι ετήσιες επιθεωρήσεις και η συντήρηση είναι κομμάτι της ρουτίνας του έργου και προβλέπονται από τη σύμβαση με το ελληνικό κράτος», εξηγεί στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος της Γέφυρα Α.Ε., κ. Παναγιώτης Πανανικόλας. «Τίποτα δεν μένει στην τύχη του».-
Οι εργασίες συντήρησης που πραγματοποιούνται στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου είναι δύο ειδών.-

Η επιφανειακή συντήρηση είναι και η πιο απλή: αφορά τον καθαρισμό του οδοστρώματος και των πεζοδρομίων, τη συντήρηση των ανελκυστήρων που βρίσκονται μέσα στους τέσσερις πυλώνες της γέφυρας, κ.λπ. Και τέλος η δομική συντήρηση, που είναι περισσότερο πολύπλοκη και αφορά την ασφάλεια του έργου.-

Ξεχωριστή σημασία στους ελέγχους και τις εργασίες συντήρησης δίνεται στο πιο ευαίσθητο μέρος του έργου, από πλευράς συνθηκών: το τμήμα των πυλώνων που βρίσκεται 10 μέτρα επάνω και κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. «Εκεί γίνονται πολύ ειδικές δοκιμές για την ανθεκτικότητα του σκυροδέματος. Για παράδειγμα, παίρνουμε ξύσματα από μπετόν και τα αποστέλλουμε σε εργαστήρια στη Γαλλία για να δούμε τι διείσδυση χλωριόντων έχουμε. Στόχος μας, να βεβαιωθούμε ότι η επικάλυψη των πυλώνων, δηλαδή τα 10 εκατοστά μπετόν που μεσολαβούν έως τον οπλισμό, δεν διαβρώνεται από τη θάλασσα», εξηγεί ο κ. Παπανικόλας.-

Φέτος το φθινόπωρο θα πραγματοποιηθούν έλεγχοι και στο υποθαλάσσιο μέρος των πυλώνων. «Θα χρησιμοποιηθούν ρομποτικά υποβρύχια που θα κινηματογραφήσουν τους πυλώνες σε βάθος έως 64 μέτρα. Αν εντοπιστούν τυχόν φθορές, θα ακολουθήσει λεπτομερέστερος έλεγχος από δύτες. Για την επίδραση του θαλασσινού νερού στο μπετό σε αυτά τα βάθη έχουν ποντιστεί δίπλα στη γέφυρα ογκόλιθοι από το ίδιο υλικό, από τους οποίους παίρνουμε δείγματα».-

Η μετακίνηση
Εκτός από τους ελέγχους για την κατάσταση της ίδιας της γέφυρας, η Γέφυρα Α.Ε. πραγματοποιεί ετησίως και τοπογραφικούς ελέγχους προκειμένου να διαπιστώσει πόσο... απομακρύνεται ετησίως το Ρίο από το Αντίρριο! «Η μετακίνηση των δύο τμημάτων οφείλεται στο σεισμικό ρήγμα που βρίσκεται στην περιοχή. Είχαμε υπολογίσει ότι η μετακίνηση αυτή είναι 8 χιλιοστά ετησίως», εξηγεί ο κ. Παπανικόλας. «Ωστόσο τελικά αποδεικνύεται ότι είναι η μισή: αυτά τα πέντε χρόνια οι δύο πλευρές απομακρύνθηκαν μόλις 20 χιλιοστά». Συνολικά, έχει προβλεφθεί ότι στα 120 χρόνια ζωής της γέφυρας η απόσταση από τη μια ακτή στην άλλη θα αυξηθεί συνολικά κατά 1 μέτρο. «Η γέφυρα έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να επεκταθεί κατά 2 μέτρα και προς τις δύο κατευθύνσεις. Αν αυξηθεί το μήκος της γέφυρας, τότε θα πρέπει απλά... να ανασηκωθεί λίγο το οδόστρωμα, ώστε να μεγαλώσει η καμπυλότητά του και να μειωθεί και πάλι το μήκος της».-

Άντεξε σε ακραία φυσικά φαινόμενα
Ένας κεραυνός, ένας σεισμός 6,5 Ρίχτερ και δύο ανεμοθύελλες ήταν οι πιο ακραίες καταστάσεις που υπέστη η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου την πρώτη πενταετία της ζωής της. Τα περιστατικά έδωσαν πολύτιμα διδάγματα και οδήγησαν σε επιμέρους ενισχύσεις, ωστόσο δεν έθεσαν σε κίνδυνο την ασφάλεια του έργου.-

- Το πρώτο και σημαντικότερο από τα περιστατικά έγινε λιγότερο από ένα χρόνο μετά τα εγκαίνια του έργου. Στις 27 Ιανουαρίου 2005 ένας κεραυνός χτύπησε ένα από τα καλώδια της γέφυρας, που ανεφλέγη και κόπηκε. Μετά το περιστατικό η Γέφυρα Α.Ε. δέχθηκε δριμεία κριτική και διεξήχθη έρευνα, από την οποία δεν προέκυψαν ευθύνες για τους υπευθύνους του έργου.-
Ωστόσο, το περιστατικό οδήγησε στην ενίσχυση της αντικεραυνικής προστασίας της γέφυρας.-

- Ένα χρόνο αργότερα, στις 23-24 Ιανουαρίου 2006 ισχυροί άνεμοι προκάλεσαν μεγάλες ταλαντώσεις στα καλώδια της γέφυρας. Για να αποφευχθεί ανάλογο ενδεχόμενο τοποθετήθηκαν αποσβεστήρες της κίνησης των καλωδίων.-
- Τον Σεπτέμβριο του 2007 παρατηρήθηκε από ισχυρούς ανέμους η έντονη ταλάντωση των καλωδίων αντικεραυνικής προστασίας. Τελικά τα καλώδια ενισχύθηκαν.-
- Τέλος, στις 6 Ιουνίου 2008 η γέφυρα υπέστη τον πρώτο της ισχυρό σεισμό: 6,5 Ρίχτερ με επίκεντρο την Ανδραβίδα. Ο σεισμός δεν προκάλεσε βλάβες στο έργο και ήταν μια... πρώτης τάξης δοκιμή του συστήματος σεισμικής απόσβεσης που βρίσκεται ανάμεσα στο σιδερένιο κατάστρωμα και το οδόστρωμα.-
«Το μόνο που συνέβη στους επιβάτες των οχημάτων που βρέθηκαν στη γέφυρα την ώρα του σεισμού ήταν ότι τρόμαξαν», εξηγεί ο κ. Παπανικόλας.-
Σημαντική η επίδραση σε πολλές περιοχές
Η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου δεν βελτίωσε μόνο την επικοινωνία της Αθήνας και της Πάτρας με τη Δυτική Στερεά και την Ήπειρο. Άλλαξε και τις κοινωνικές και οικονομικές σχέσεις σε μια ευρεία περιοχή, από την Πάτρα και τη βόρεια Ηλεία έως το Μεσολόγγι και τη Ναυπακτία.-

Παρά τα τσουχτερά διόδια, ο αριθμός των οχημάτων που τη χρησιμοποιούν ξεπερνά ετησίως τα 5 εκατομμύρια.-
Όπως κατέγραψε μελέτη του Πανεπιστημίου Πατρών και του Παντείου (με επικεφαλής τον καθηγητή στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Παν. Πατρών, κ. Θαν. Μπέλλα), οι επιδράσεις της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου στην ευρύτερη περιοχή άρχισαν να γίνονται αισθητές ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του ’90, όταν ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής. Πρώτη επίδραση ήταν η άνοδος των τιμών των ακινήτων: από 80% στη Ναυπακτία έως 300% σε πολλές παραλιακές περιοχές.-
Σημαντικές ήταν οι οικονομικές επιδράσεις και σε μια ζώνη 20-30 χιλιομέτρων από τη γέφυρα. Σύμφωνα με τη μελέτη, η ανεργία στις περιοχές αυτές μειώθηκε, ενώ αυξήθηκε η κινητικότητα των εργαζομένων προς την Αχαΐα. Η Πάτρα επεκτείνεται συνεχώς οικιστικά προς το Ρίο και τα καταστήματά της έγιναν πιο εύκολα προσβάσιμα, άρα πιο ελκυστικά στους καταναλωτές της Ναυπάκτου και του Μεσολογγίου. Όλα δείχνουν ότι η Πάτρα θα συνεχίσει να επεκτείνεται οικιστικά και θα «απορροφήσει» τις γειτονικές πόλεις.-
Όσον αφορά τη χρήση της γέφυρας, υπολογίζεται ότι αύξησε την κινητικότητα πολιτών ανάμεσα στις δύο πλευρές κατά 30%. Το τελευταίο έτος (12 Αυγούστου 2008 - 12 Αυγούστου 2009) τη γέφυρα πέρασαν 5.085.380 οχήματα, έναντι 5.028.156 το αντίστοιχο διάστημα 2007 - 2008. - (Από την εφημερίδα Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 14/08/2009) .-

**Αγάπη πρώτα στο Θεό μας , μετά στον εαυτόν μας και τέλος στον εχθρό μας ! Κι άν περισεύει στα Ζώα και τα Φυτά μας !

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΦΥΡΑ ΡΙΟΥ - ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ ...2009 !! stamos arfara 2009 .-


Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου είναι μία καλωδιωτή γέφυρα που ολοκληρώθηκε το 2004 μεταξύ του Ρίου (κοντά στην Πάτρα) και του Αντιρρίου, που συνδέει την Πελοπόννησο με τη δυτική ηπειρωτική Ελλάδα και προς τα πάνω με το υπόλοιπο της Ευρώπης.
Το μήκος της γέφυρας που στηρίζεται σε τέσσερις πυλώνες, ανέρχεται στα 2280 μέτρα, ενώ μαζί με τις προσβάσεις φτάνει γύρω στα 2880 μέτρα. Η γέφυρα αναπτύχθηκε και ολοκληρώθηκε, παρά τις δυσμενείς περιβαλλοντικές συνθήκες, ενώ το μέγιστο βάθος θεμελίωσης φθάνει τα 65 μέτρα υπό την επιφάνεια της θάλασσας. Πρόκειται για μία καλωδιωτή γέφυρα, οι αντοχές της οποίας είναι εντυπωσιακές. Σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε με προδιαγραφές να αντέξει σε σεισμό μεγαλύτερο από αυτόν που σημειώθηκε στις 17 Αυγούστου 1999 στο Ισμίτ της Τουρκίας, ο οποίος ήταν μεγέθους 7,4 της κλίμακας ρίχτερ. Έχει υπολογιστεί, επίσης, πως αντέχει σε ενδεχόμενη σύγκρουση τάνκερ εκτοπίσματος 180,000 τόνων, καθώς και σε ταχύτητα ανέμου 250 χλμ/ώρα, ταχύτητα που αντιστοιχεί σε τυφώνα. Τέλος, η γέφυρα είναι σχεδιασμένη να απορροφά πιθανές μετατοπίσεις μεταξύ δύο βάθρων, σε οποιαδήποτε κατεύθυνση.
Η γέφυρα περιλαμβάνει και πεζόδρομο/ποδηλατόδρομο η χρήση των οποίων απαλλάσσεται πληρωμής διοδίων.
Στις 25 Μαΐου 2007 σε ειδική τελετή προ του κτιρίου της Διοίκησης της Ζεύξης ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας "βάπτισε" την εν λόγω γέφυρα σε "Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης", μετά από πρωτοβουλία του ίδιου του πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Καραμανλή[εκκρεμεί παραπομπή], προβαίνοντας στη συνέχεια στα αποκαλυπτήρια εικαστικού έργου με τη μορφή του Χ. Τρικούπη.-

Η ονομασία της γέφυρας συμπληρώθηκε επίσημα δια του νόμου 3555/2007 που δημοσιεύθηκε στο με αριθμό ΦΕΚ 8 Α/2007.-

Στη τελετή, τη Κυβέρνηση εκπροσώπησε ο υφυπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ Σταύρος Καλογιάννης ενώ παρέστησαν ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, οι νομάρχες Αιτωλίας και Αχαΐας, οι δήμαρχοι, πολλοί βουλευτές καθώς και οι διοικητές πολιτικών στρατιωτικών και δικαστικών αρχών της περιοχής.
Η επένδυση ενός τόσο μεγάλου ποσού στη γέφυρα δέχτηκε κριτική επειδή το οδικό δίκτυο από την πλευρά της Πάτρας κατά το χρόνο κατασκευής της γέφυρας ήταν ελλιπές και υπερφορτωμένο και από την πλευρά της Στερεάς Ελλάδας ανεπαρκές. Ενδεικτικά ο Εκόνομιστ αναφέρει 1 ότι η γέφυρα συνδέει το "πουθενά συγκεκριμένα με το εντελώς πουθενά".-

** Σύμβολο της Ελλάδας του 21ου αιώνα, η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, έμπνευση του Μεσολογγίτη Πρωθυπουργού Χαρίλαου Τρικούπη, του οποίου και το όνομα φέρει, ιστορικός πόθος γενεών και γενεών Ελλήνων, από τις 12 Αυγούστου 2004 εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες περαστικούς και ντόπιους ταξιδιώτες, με το συντομώτερο και ασφαλέστερο τρόπο, προσφέροντας και πολύ συμφερότερες λύσεις για όσους κάνουν χρήση των οικονομικών μας πακέτων.- Εάν ψάχνετε την καλύτερη θέα στη Γέφυρα, μείνετε εδώ, στην ιστοσελίδα της Γέφυρας…

** Χιλιάδες οδηγοί επιλέγουν καθημερινά τη Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» σεβόμενοι το όριο ταχύτητας των 80 χιλιομέτρων ανά ώρα, πράγμα που τους επιτρέπει να διασχίζουν με σταθερή ταχύτητα το στενό Ρίου – Αντιρρίου μέσα σε 3 περίπου λεπτά. Έτσι επιδρούν ελάχιστα στις κλιματικές συνθήκες, αφού έχουν την ελάχιστη δυνατή εκπομπή ρύπων διοξειδίου του άνθρακα, δηλ. του βασικού «αερίου του θερμοκηπίου» που προκύπτει από τη χρήση του αυτοκινήτου.- Επειδή όμως η οδήγηση συνεχίζει να έχει επιδράσεις και αφότου ο οδηγός αφήσει πίσω του τη Γέφυρα και περιέλθει σε οδηγικές καταστάσεις λιγότερο ευνοϊκές, η ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. αποφάσισε από τη μία να αφυπνίσει τους φίλους της με μία έντυπη και ηλεκτρονική εκστρατεία ενημέρωσης και από την άλλη να αντισταθμίσει την εκπομπή ρύπων από τα οχήματα που τη χρησιμοποιούν.-


Στην ιστοσελίδα μας μπορείτε να αναδείξετε τονοικοοδηγό που έχετε μέσα σας απαντώντας στις ερωτήσεις ενός κουίζ, αλλά και να μετρήσετε τις εκπομπές CO2 του αυτοκινήτου σας χάρη στο υπολογιστικό εργαλείο που σας προτείνουμε.- Ας μην ξεχνάμε ότιΟικοοδήγηση σημαίνει… «Οδηγώ οικονομικά – οδηγώ οικολογικά» επάνω στη Γέφυρα και μακριά από αυτήν.- Το περιβάλλον είναι ενιαίο για όλο τον πλανήτη και η τύχη του θα είναι η τύχη μας. -

** Sites...blogs....bloggers : stamos , stamos-dynami , Arfara-Messinias , Vlasios , ets...

stamos-dynami http://snsarfara-stamos-dynami.blogspot.com/
Arfara-Messinias http://arfara-messinia-stamos.blogspot.com/
STAMOS -ARFARA -GREECE http://snsarfara.blogspot.com/
Arfara-Messinias 2 http://snsstamoskal.blogspot.com/
Arfara-Messinias 1 - FOTOS http://arfara-messinias-stamos.blogspot.com/
vlasios http://vlasisarfarablogspotcom.blogspot.com/ ,

** href="http://www.dreamies.de/" target="_blank">

Δεν υπάρχουν σχόλια: