12/12/2008
ΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΑΘΜ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ Τ.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Δηλώσεις για την απώλεια του πρώην Πρόεδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Τάσσου Παπαδόπουλου, έκανε η ΑΘΜ ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ.Θεόδωρος Β΄.
Ο Μακαριώτατος, αφού εξέφρασε την βαθιά Του θλίψη, εξύμνησε τις αρετές του εκλιπόντος πρώην Προέδρου, καθώς και τον αγώνα που κατέβαλε υπέρ των δικαίων του Κυπριακού Ελληνισμού. Συγκεκριμένα δήλωσε : "Θλιβόμαστε για την απώλεια ενός μεγάλου άνδρα της μαρτυρικής Μεγαλονήσου, με υψηλό πατριωτικό σθένος, ο οποίος από νεαρή ηλικία μέχρι και την τελευταία στιγμή της ζωής του πάλεψε για τα κοινά, βρισκόμενος πάντοτε κοντά τόσο στην Ορθοδοξία όσο και στο ιεραποστολικό έργο του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας.
Ευχόμαστε οι αγώνες του Τάσσου Παπαδόπουλου για τη δίκαιη επίλυση του Κυπριακού ζητήματος να καρποφορήσουν για να τιμήσουν τη δική του μνήμη", δήλωσε κλείνοντας ο Σεπτός Προκαθήμενος της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αφρικής. Ν.Κάτσικας
10/10/2008
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΘΜ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ
Την 9η Οκτωβρίου ε.ε. η Α.Θ.Μ. ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ.Θεόδωρος Βʼ, συνοδευόμενος από τους Σεβ.Μητροπολίτη Πηλουσίου κ.Καλλίνικο και Πανοσιολ.Αρχιμ.κ.Παντελεήμονα Αράθυμο, Διευθυντή Αναπτυξιακών Έργων του παλαιφάτου Πατριαρχείου, αφίχθη στην Κωνσταντινούπολη, προκειμένου να συμμετάσχη στην Σύναξη των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών (11-12 Οκτωβρίου), κατόπιν φιλαδέλφου προσκλήσεως της Α.Θ.Π. του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ.Βαρθολομαίου, ως και στο Διεθνές Βιβλικό Συμπόσιο περί του Αποστόλου Παύλου.
Στον διεθνή αερολιμένα της Κωνσταντινουπόλεως την ΑΘΜ υπεδέχθησαν, ως εκ προσώπου της ΑΘΠ, ο Σεβ.Μητροπολίτης Ικονίου κ.Θεόληπτος και ο Μ.Σύγκελλος κ.Νεκτάριος, καθώς και ο Σεβ.Γέρων Μητροπολίτης Αξώμης κ.Πέτρος, εκπρόσωπος της ΑΘΜ στην Αθήνα. Επίσης ευγενώς παρέστη κατά την υποδοχή ο Εντιμ.Γεν.Πρόξενος της Αιγύπτου στην Πόλη κ.Imbrahim Sultan.
Το απόγευμα της ιδίας ημέρας ο Μακαριώτατος και τα Μέλη της τιμίας συνοδείας Του επισκέφθησαν το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπου έγιναν δεκτοί από τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη στο Ιδιαίτερο Πατριαρχικό Γραφείο, συνωμίλησαν και αντηλλάγησαν αναμνηστικά δώρα.
Ακολούθως ο Παναγιώτατος παρέθεσε δείπνο προς τιμήν της ΑΘΜ., μετά το πέρας του οποίου είχε κατʼ ιδίαν συνάντηση με τον Μακ. Προκαθήμενο της Αλεξανδρινής Εκκλησίας.
Αρχιμ.Π.Αράθυμος
http://roomrockcafe.9hz.com/ , <-- gia na mpite sto kanali ths pareas tou chat.-
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
H εξόδιος Ακολουθία του αειμνήστου Μητροπολίτου Ηλιουπόλεως κυρού Θεοκλήτου θα ψαλεί την Δευτέρα, 6η Οκτωβρίου ε.ε. και ώρα 15.00 μ.μ. στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Τριπόλεως Αρκαδίας.
ΕΚΟΙΜΗΘΗ Ο ΤΙΤΟΥΛΑΡΙΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΕΩΣ ΚΥΡΟΣ ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ
Τις πρωινές ώρες της 3ης Οκτωβρίου ε.ε., στην Αθήνα, εξεδήμησε προς Κύριον ο τιτουλάριος Μητροπολίτης Ηλιουπόλεως κυρός Θεόκλητος.
Η ΑΘΜ ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ.Θεόδωρος Β΄, πληροφορηθείς την εκδημία του μακαριστού Ιεράρχου του Αποστολικού και Πατριαρχικού Θρόνου του Αγίου Μάρκου, μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας, ετέλεσε δέηση υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του εκλιπόντος στο Ιερό Πατριαρχικό Παρεκκλήσιο των Αγίων Θεοδώρων, συμπαραστατούμενος από τον Θεοφιλ.Επίσκοπο Μαρεώτιδος κ.Γαβριήλ, Πατριαρχικό Επίτροπο Αλεξανδρείας.
Επίσης ανέθεσε στον Σεβ.Γέροντα Μητροπολίτη Αξώμης κ.Πέτρο, Εκπρόσωπό Του στην Αθήνα, να μεριμνήσει για την εξόδιο Ακολουθία και να εκφωνήσει επικήδειο λόγο.
Ο τιτουλάριος Μητροπολίτης Ηλιουπόλεως κυρός Θεόκλητος, κατά κόσμον Σταύρος Λέτσος, εγεννήθη το έτος 1934 στην Νεστάνη Αρκαδίας. Διάκονος εχειροτονήθη το έτος 1958 από τον Μητροπολίτη Καστορίας Δωρόθεο και πρεσβύτερος-αρχιμανδρίτης το έτος 1965 από τον Μητροπολίτη Καστορίας Νικηφόρο.
Κατά το χρονικό διάστημα 1969-1972 διακόνησε την ελληνική κοινότητα της Αντίς Αμπέμπα Αιθιοπίας. Το έτος 1972 μετεκλήθη στην Αλεξάνδρεια, όπου υπηρέτησε ως Αρχιγραμματεύς της Ιεράς Συνόδου και Προϊστάμενος των Ιερών Κοινοτικών Ναών. Την 22α Ιουνίου 1974, εισηγήσει του Πάπα και Πατριάρχου Αλεξανδρείας Νικολάου ΣΤʼ, εχειροτονήθη Επίσκοπος Ηλιουπόλεως και ανέλαβε την διεξαγωγή του εκκλησιαστικού πνευματικού έργου στο Κάϊρο. Κατά τα έτη 1976- 1983 διετέλεσε Πατριαρχικός Επίτροπος Αλεξανδρείας.
Την 14η Μαρτίου 2003, προτάσει του μακαριστού Πάπα και Πατριάρχου Πέτρου Ζʼ ανυψώθει σε τιτουλάριο Μητροπολίτη Ηλιουπόλεως.
ΧΡΟΝΙΚΟ 1ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2008
Την 1η Οκτωβρίου ε.ε. η Α.Θ.Μ. ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ.Θεόδωρος Β΄ απένειμε, σε σεμνή τελετή εντός του Πατριαρχικού Γραφείου, τον Σταυρό του Αποστόλου Μάρκου στον Αξιοτ.κ.Απόστολο Δέδα, ο οποίος συνοδευόμενος από την Εριτ. σύζυγο του κα.Ιωάννα Δέδα, επισκέφθηκε την Αλεξάνδρεια, προκειμένου να υποβάλει σεβάσματα στον Μακαριώτατο. Η απονομή της τιμητικής αυτής διάκρισεως προς τον κ.Δέδα αποτελεί ένδειξη ευχαριστίας και ευγνωμοσύνης της Εκκλησίας των Αλεξάνδρέων προς την Ελληνική Ομάδα Διάσωσης (Ε.Ο.Δ.) και κυρίως προς τον τιμηθέντα, για την συμβολή του στην περισυλλογή των σωρών του μακαριστού Πατριάρχη κυρού Πέτρου Ζʼ και των συνοδών Του, από την θαλάσσια περιοχή του Αγίου Όρους, μετά το επισυμβάν αεροπορικό δυστύχημα της 11ης Σεπτεμβρίου 2004.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΑΒΕΡΩΦΕΙΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΣΤΗΝ Α.Θ.Μ.
Την 30η Σεπτεμβρίου ε.ε. η ΑΘΜ ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ.Θεόδωρος Βʼ εδέχθη στο Πατριαρχικό Μέγαρο μαθητές και της μαθήτριες του ιστορικού Αβερωφείου Γυμνασίου-Λυκείου Αλεξανδρείας. εδέχθη στο Πατριαρχικό Μέγαρο μαθητές και της μαθήτριες του ιστορικού Αβερωφείου Γυμνασίου-Λυκείου Αλεξανδρείας.
Κατά την συνάντηση αυτή ο Μακαριώτατος απευθυνόμενος στους νέους ανεφέρθη στο πολύτιμο έργο της ιεραποστολής που διεξάγεται στην αφρικανική ήπειρο, εξέφρασε την πατρική Του αγάπη προς αυτούς και τους κάλεσε να παραμείνουν ενεργά μέλη της Αγίας μας Εκκλησίας.
Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την ξενάγησή τους στους χώρους του Πατριαρχικού Μεγάρου από την ΑΘΜ.
ΧΡΟΝΙΚΟ 24ης ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2008
Την 24η Σεπτεμβρίου ε.ε., η ΑΘΜ ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ. Θεόδωρος Βʼ εχοροστάτησε κατά την τελεσθείσα Θεία Λειτουργία, στον Ιερό Πατριαρχικό Ναό Οσίου Σάββα του Ηγιασμένου Αλεξανδρείας.
Ακολούθως υπεδέχθη στην Πατριαρχική Έδρα τον Σύλλογο των Καθηγητών των ελληνικών εκπαιδευτηρίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αλεξανδρείας, οι οποίοι έλαβαν την Πατριαρχιακή ευλογία επί τη ενάρξει του νέου σχολικού έτους 2008 -2009.
Αρχιμ.Π.Αράθυμος
~ www.onradio.gr/LoadMedia.php?id=152 , 104,4 ΡΑΔΙΟ Κύματα Θεσσαλονικης, Ζωντανά από Θεσσαλονίκη .-
http://www.youtube.com/watch?v=6b7d_gyrK0A&feature=related
ΧΡΟΝΙΚΟ 18ης ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2008
Tην Τρίτη, 12η Αυγούστου ε.ε., η ΑΘΜ ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ.Θεόδωρος Β΄ εδέχθη στην Πατριαρχική Έδρα τον Σεβ.Μητροπολίτη Εμέσης κ.Γεώργιο, Ιεράρχη του Πατριαρχείου Αντιοχείας.
Την 14η Αυγούστου ο Μακαριώτατος εχοροστάτησε κατά τον Μ.Εσπερινό και την Ακολουθία του Επιταφίου Θρήνου της Θεοτόκου στον Ιερό Πατριαρχικό Ναό Σάββα του Ηγιασμένου Αλεξανδρείας.
Την επομένη, 15η Αυγούστου, ετέλεσε την Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Αλεξανδρείας, συμπαραστατούμενος από τον Θεοφιλ.Επίσκοπο Μαρεώτιδος κ.Γαβριήλ.
Κατά την λειτουργική Προσευχή παρέστησαν οι έλληνες της Μεγάλης Πόλεως, ως και οι αξιωματικοί και τα πληρώματα της φρεγάτας « Ναυαρίνο» και του υποβρυχίου «Πόντος» του ελληνικού πολεμικού ναυτικού, τα οποία ευρίσκοντο ελλιμενισμένα στην Αλεξάνδρεια στα πλαίσια ναυτικών ασκήσεων.
Την 18η Αυγούστου ε.ε. η ΑΘΜ ανεχώρησε αεροπορικώς από την πόλη των Αλεξανδρέων με προορισμό την γενέτειρα νήσο Του Κρήτη για ολιγοήμερη ανάπαυση, προπεμφθείς από τον Θεοφιλ.Πατριαρχικό Επίτροπο Αλεξανδρείας κ.Γαβριήλ.
Αρχιμ.Π.Αράθυμος http://www.youtube.com/watch?v=6b7d_gyrK0A&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=6b7d_gyrK0A&feature=relatedΤης κωμωδίας η δουλειά είναι να παρασταίνει γενικά όλα τα ελαττώματα των ανθρώπων . Δεν πρέπει να τον δεσμεύουν τον συγγραφέα οι επικρίσεις που που κάνουνε εκείνοι οι τιποτένιοι, που δεν καταλαβαίνουν , ότι το έργο του θα βρούν τρόπους για τη διάρθρωση της κοινωνίας .- { Μολιέρος }.-
Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ. ΣΧΟΛΙΟΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΙΩΑΝΝΟΥ Βιβλίον προφητικόν, εις το οποίον ο θεόπνευστος συγγραφεύς εκθέτει την «Αποκάλυψιν», την οποίαν «έδωκεν αυτώ ο Θεός», ίνα δείξη εις τους δούλους αυτού «α δει γενέσθαι εν τάχει» (Αποκ. α΄ 1). συγγραφεύς δ’ αυτού είναι ο δούλος του Χριστού Ιωάννης, ως ο ίδιος κατονομάζει εαυτόν εις αυτόν τον πρώτον στίχον του βιβλίου. Και υπέθεσαν μεν τινές, ότι ο Ιωάννης ούτος είναι άλλος τις παρά τον απόστολον Ιωάννην. Περί τοιούτου όμως προσώπου, απολαύοντος εν τη Αποστολική Εκκλησία τοσούτου κύρους, ώστε σύγγραμμα αυτού να περιληφθή ως θεόπνευστον εις τον κανόνα της Καινής Διαθήκης, δεν έχομεν σοβαράν τινά και αδιαμφισβήτητον μαρτυρίαν εκ της ιστορίας των αποστολικών χρόνων. Ο Ιωάννης λοιπόν, ο συγγραφεύς της Αποκαλύψεως, είναι αυτός ούτος ο απόστολος και ευαγγελιστής Ιωάννης.- Σκοπός, δια τον οποίον ο θείος Απόστολος συνέγραψε το βιβλίον τούτο, είναι να προτρέψη μεν τους πιστούς, όπως δι’ εγρηγόρσεως και μετανοίας προπαρασκευάζουν εαυτούς δια την δευτέραν του Κυρίου παρουσίαν, παρηγορήση δ’ αυτούς, ίνα μεθ’ υπομονής και ελπίδος αντιμετωπίζωσι τας θλίψεις, αίτινες θα προηγηθώσι της παρουσίας ταύτης. Κατ’ ακολουθίαν κύριον θέμα του βιβλίου είναι ο προ της δευτέρας παρουσίας του Κυρίου αγών μεταξύ της Βασιλείας του Θεού και της δυνάμεως του σατανά, ήτις εν τέλει κατασυντρίβεται δια του Ιησού Χριστού και του οριστικού θριάμβου της Εκκλησίας, της εκπροσωπούσης την Βασιλείαν του Θεού. Η δι’ όλου δε του βιβλίου διήκουσα έννοια είναι ο αγών ούτος του εσφαγμένου Αρνίου, ήτοι του Ιησού Χριστού, το οποίον εξήλθε νικών και ίνα νικήση. Νικήσας δηλαδή ο Χριστός τον σατανάν από της πρώτης παρουσίας αυτού επί της γης και συμβασιλεύων ήδη μετά του Θεού Πατρός εν τω ουρανώ, είναι και τώρα ο πραγματικός κύριος του κόσμου και των εν αυτώ συμβαινόντων. Παρά την εν τω παρόντι αιώνι προσωρινήν και περιωρισμένην επικράτησιν του σατανά, το Αρνίον εξακολουθεί να είναι ο κύριος της ιστορίας των ανθρώπων, θα έλθη δε ως Κριτής και Βασιλεύς, ίνα εκμηδενίση τον σατανάν και κρίνη ζώντας και νεκρούς, οπότε αποδίδων εκάστω κατά τα έργα αυτού, θα εγκαθιδρύση νέαν τάξιν πραγμάτων, εν τη οποία η νέα Ιερουσαλήμ, η αποτελεσθησομένη υπό της εν ουρανοίς εις το διηνεκές θριαμβευούσης Εκκλησίας των πιστών, εν «καινώ ουρανώ και καινή γη» θα απολαύση εν αλήκτω κοινωνία μετά του Θεού της μακαριότητος και δόξης αυτού. Τόπος δε της συγγραφής του βιβλίου πιθανώτατα είναι η νήσος Πάτμος, όπου, ως δηλούται εν τη αρχή του βιβλίου (α’ 9), εγένοντο εις τον Ιωάννην αι από του Θεού αποκαλύψεις, αι περιληφθείσαι εις το βιβλίον. Εις την νήσον δε ταύτην ο θείος Απόστολος εξωρίσθη κατά το 14ον έτος της βασιλείας του Δομετιανού (τουτέστι περί το 95 μ. Χ.), ως αναφέρει ο Ευσέβιος εν τω Χρονικώ αυτού. Περίπου κατά τον αυτόν χρόνον συνεγράφη και η Αποκάλυψις «υπό την νωπήν εντύπωσιν» των οπτασιών, τας οποίας εν εκστάσει είδεν ο Ιωάννης. - Σχόλιον Μετά την εκτεθείσαν εικόνα των επτά Μικρασιατικών Εκκλησιών, αίτινες εν τω συνόλω των παρέχουν είδος τι στατιστικής των διαφόρων καταστάσεων πασών των κατά τόπους χριστιανικών Εκκλησιών κατά την στιγμήν της οπτασίας, ο Ιωάννης μεταφέρεται εν εκστάσει εις τον ουρανόν και βλέπει τον Θεόν επί θρόνου δοξολογούμενον. Τα ζώα, τα κύκλω του θρόνου, είναι λειτουργικά πνεύματα, άτινα υπηρετούν και εκπροσωπούν την θείαν δύναμιν εν τη φύσει, του ομοίου λέοντα συμβολίζοντος το βασιλικόν μεγαλείον, του προς μόσχον την δύναμιν, του προς άνθρωπον την λογικότητα και του προς αετόν το ευπετές και το οξύ της οράσεως. Οι 24 πρεσβύτεροι εκπροσωπούν την θριαμβεύουσαν Εκκλησίαν, δώδεκα την εξ Ιουδαίων και δώδεκα την εξ εθνών, και η θάλασσα η υαλίνη η προ του θρόνου είναι το έμβλημα της απείρου διαυγείας, εν η το παντέφορον Όμμα του Θεού θεωρεί και εφορά τα πάντα.- Σχόλιον Το κεφάλαιον τούτο περιγράφει την δόξαν του Αρνίου, του Ιησού, του θυσιασθέντος και αναστάντος και λαβόντος το βιβλίον το περιέχον τας θείας βουλάς, των οποίων η πραγματοποίησις θα εξασφαλίση την σωτηρίαν του κόσμου. Εις το Αρνίον τούτο, έχον επτά οφθαλμούς και επτά κέρατα, ήτοι την πληρότητα της θείας και υπερφυσικής γνώσεως και δυνάμεως, μεταβιβάζεται και ανατίθεται η εκτέλεσις του σωτηριώδους σχεδίου του Θεού. Σχόλιον Εις το κεφάλαιον τούτο εξιστορείται το άνοιγμα των εξ σφραγίδων του βιβλίου, αίτινες εκπροσωπούν ουχί ωρισμένα ιστορικά γεγονότα, αλλά ομάδας τιμωριών, δια των οποίων ο Θεός ενισχύει εις πάσαν γενεάν και εποχήν μέχρι της συντελείας το κήρυγμα του Ευαγγελίου. Η πρώτη λοιπόν σφραγίς σημαίνει πάντα τα μέχρι της συντελείας του κόσμου κηρύγματα του ευαγγελίου, η δευτέρα πάντας τους πολέμους, η τρίτη πάντας τους λιμούς, η τετάρτη πάσας τας λοιμώδεις νόσους, η πέμπτη πάντας τους διωγμούς κατά των πιστών και η έκτη πάσας τας μεγάλας θεομηνίας και καταστροφάς της φύσεως, τας εγγεννώσας το προαίσθημα του τέλους του κόσμου, αίτινες διαδεχόμεναι δια μέσου των γενεών αλλήλας θα επισφραγισθούν εν τέλει από τας δι’ αυτών εξεικονιζομένας τελειωτικάς θλίψεις και καταστροφάς, πού θα σημάνουν την κατάρρευσιν του κράτους του αντιχρίστου. Σχόλιον Σχόλιονχόλιον Πριν ή ανοιχθή η εβδόμη σφραγίς παρεμπίπτουν δύο σκηναί περιγραφόμεναι εν τω προκειμένω κεφαλαίω. Δώδεκα χιλιάδες εξ εκάστης των δώδεκα φυλών του Ισραήλ σφραγίζονται υπό του αγγέλου, ίνα αποτελέσουν κτήμα του Θεού. Είναι ούτοι εξ Ιουδαίων Χριστιανοί ή είναι Ιουδαίοι, μήπω πιστεύσαντες, προωρισμένοι δε κατά πρόγνωσιν Θεού, ίνα πιστεύσουν εν καιρώ; Αμφότεραι αι εκδοχαί έσχον τους υποστηρικτάς των. Κλίνομεν υπέρ της δευτέρας. Η απαρίθμησις άλλως τε κατ’ όνομα των φυλών του Ισραήλ εν συνδυασμώ προς το γεγονός, ότι ουδέν υποσημαίνει ότι αι 144.000 αύται έχουν επιστραφή, συνηγορεί υπέρ του ότι αύται έχουν μεν εκλεγή υπό του Θεού, αλλ’ επιφυλάσσονται δια μέλλοντα τινά προορισμόν και η κλήσις και επιστροφή αυτών θα συντελεσθή εν μέλλοντι καιρώ. Σχόλιον Επακολουθεί το άνοιγμα της εβδόμης σφραγίδος, της οποίας το περιεχόμενον αποτελείται από σειράν επτά σαλπίγγων, εκ των οποίων αι εξ σημαίνουν την επέλευσιν πληγών βαρυτέρων και τρομερωτέρων από τας περιγραφείσας εις τας εξ σφραγίδας. Είναι ταύτα νέα παιδαγωγικά μέτρα, δραστικώτερα των πρώτων, δι’ ων ο Θεός ζητεί να οδηγήση τον άπιστον και αμαρτωλόν κόσμον εις επιστροφήν. Εκπροσωπούν δε την εις πάσας τας γενεάς μέχρι της συντελείας επαχθησομένην παιδαγωγίαν. Εκ των τεσσάρων σαλπίγγων, αίτινες περιγράφονται εις το κεφάλαιον τούτο η πρώτη επακολουθείται υπό χαλάζης μετά πυρός και αίματος μεμιγμένης (= Ο λιμός της τρίτης σφραγίδος επιτεταμένος). Η δευτέρα υπό καταστροφής εν ταις θαλάσσαις, εξ ης και διακόπτονται αι συγκοινωνίαι. Η τρίτη είναι το αντίστοιχον της τετάρτης σφραγίδος(= Διαφθορά των υδάτων και θάνατοι πολλοί ανθρώπων. Νόσοι λοιμώδεις). Η τετάρτη επακολουθείται υπό αναστατώσεων των ουρανίων σωμάτων και συσκοτισμού του ορίζοντος και του αέρος. Ουδέν υποδηλοί, ότι ταύτα δέον να εκληφθώσιν αλληγορικώς. Πρόκειται περί θεομηνιών εν τη γη, τη θαλάσση, τοις ποταμοίς και τω αέρι, επαγομένων καθ’ απάσας τας γενεάς, αίτινες κατά το πλήρωμα των καιρών θα καταλήξωσιν εις την κατάλυσιν του κράτους του αντιχρίστου και την συντέλειαν του κόσμου. Αναστατώσεις εν ταις ανθρωπίναις κοινωνίαις, εις τας οποίας εισβάλλει επιδημία τις πνευματική, προελεύσεως διαβολικής, εγγεννώσα εις τας ψυχάς των ασφραγίστων αγωνίαν και μίασμα μελαγχολίας αφορήτου, ωθούσης εις αυτοκτονίαν, επακολουθούν εις το σάλπισμα της πέμπτης σάλπιγγος. Αι εν τω τμήματι τούτω ακρίδες δεν είναι αισθηταί, αλλά δέον να εκληφθούν αλληγορικώς ως δυνάμεις σατανικαί* και η επίδρασις αυτών και η εξ αυτών πληγή περιγράφουν είδος τι δαιμονοληψίας και αιχμαλωσίας πονηράς, εν τη οποία ο μαμωνισμός, αι κοινωνικαί ανατροπαί, αι συγκρούσεις των ανθρωπίνων παθών δημιουργούν κατάστασιν αφόρητον. Τα εις το έκτον σάλπισμα επακολουθούντα εθεωρήθησαν υπό πλείστων ερμηνευτών ως αναφερόμενα εις επιδρομάς και εισβολάς βαρβάρων και ξένων προερχομένων εξ Ανατολής και σκορπιζόντων εις την διάβασιν αυτών ερείπια και καταστροφάς. Και αι πληγαί αύται δεν αναφέρονται εις ωρισμένην εποχήν. Έχουσαι τα προανακρούσματα αυτών εις πάσαν γενεάν, θα επιταθούν κατά την περίοδον του τελικού αγώνος, όστις θα προηγηθή του οριστικού θριάμβου του ευαγγελίου και της επικρατήσεως της βασιλείας του Θεού. Σχόλιον Όπως μεταξύ της έκτης και εβδόμης σφραγίδος, ούτω και μεταξύ της έκτης και εβδόμης σάλπιγγος παρεμβάλλεται επεισόδιον αναφερόμενον πιθανώτατα εις την τύχην του Ισραήλ κατά την επικειμένην μετά το έβδομον σάλπισμα κρίσιν. Άγγελος εξ ουρανού εκπροσωπών τον Υιόν του ανθρώπου, ως διαπιστούται εκ της διαπρεπούς εμφανίσεως αυτού, προαναγγέλων τον εντός ολίγου τελικόν αγώνα εγχειρίζει εις τον Ιωάννην μικρόν βιβλίον, ίνα καταφάγη αυτό, σύμβολον της πλήρους προσοικειώσεως και κατανοήσεως του περιεχομένου του βιβλίου. Συντασσόμεθα υπέρ της γνώμης, ότι το βιβλίον ασχολείται με την επιστροφήν του Ισραήλ, ούτινος η ιστορία, ως εξ αρχής της εθνικής του συγκροτήσεως και άχρι του νυν χωρισθείσα της ιστορίας του λοιπού κόσμου, προσφυώς ενταύθα παρουσιάζεται ως βιβλιαρίδιον εν τω μεγάλω βιβλίω εις χείρας του Αρνίου περιλαμβανόμενον. Εφ’ όσον δε η εβδόμη σάλπιγξ αποτελεί την συνέχειαν των εν τω μεγάλω βιβλίω εξ σαλπισμάτων, το περιεχόμενον του βιβλιαριδίου τούτου πιθανώτερον μας φαίνεται να εκτείνεται μέχρι του κεφαλαίου ια΄ 15, οπόθεν άρχεται η εξιστόρησις των κατά το έβδομον σάλπισμα. Γλυκύ εις την γεύσιν τούτο, ως προαναγγέλον την ευφρόσυνον επιστροφήν εις Χριστόν μεγάλης μερίδος Ιουδαίων -- αι προηγουμένως σφραγισθείσαι 144.000 Ιουδαίων κατά την περίοδον αυτήν επιστρέφουσι -- παρουσιάζεται ακολούθως πικρόν λόγω των επακολουθησόντων εις την επιστροφήν ταύτην δεινών, πιθανώς και εκ του φανατισμού των πεισμόνως εν τη απιστία παραμεινάντων Ιουδαίων. Σχόλιον Τα εν τω κεφαλαίω τούτω μέχρι του στίχου 13 εθεωρήθησαν ως αναφερόμενα εις ομαδικήν επιστροφήν του Ισραήλ. Η καταμέτρησις του ναού του εν τη πόλει τη αγία, «ήτις καλείται πνευματικώς Σόδομα και Αίγυπτος, όπου και ο Κύριος εσταυρώθη», καθώς και το ότι εν τη πλατεία της πόλεως ταύτης εξετέθησαν τα πτώματα των δύο μαρτύρων, αναφέρονται εις γεγονότα προδήλως προς την Ιερουσαλήμ και την ζωήν του ιουδαϊκού λαού σχετιζόμενα. Και το ότι μεν η αυλή η έξωθεν του ναού δεν καταμετρείται υπό του Ιωάννου, η δε πόλις παραδίδεται εις καταπάτησιν των εθνών, εξελήφθησαν ως υποδηλούντα, ότι μεγάλη μερίς του ιουδαϊκού λαού πεισμόνως εμμένουσα εν τη απιστία θ’ αρνηθή και αυτήν την προς τον Θεόν πίστιν συζώσα μετά των εθνών και αφομοιουμένη προς αυτά. Άλλη όμως μερίς, ην εκπροσωπεί η καταμέτρησις του κυρίως ναού, θα επιστραφή εις Χριστόν. Οι δύο μάρτυρες είναι κήρυκες ένθεοι του ευαγγελίου εκ των κόλπων του λαού τούτου εξανατέλλοντες, όμοιοι προς τον Ηλίαν και Μωϋσήν. Τον θάνατον αυτών εκδικείται σκληρώς ο Θεός. Η δε ανάστασις αυτών αναφέρεται άραγε εις υπερφυσικήν ενέργειαν, αποδίδουσαν εις αυτούς την ζωήν ή αποτελεί σύμβολον δηλούν, ότι το έργον των δύο τούτουν μαρτύρων θα αναληφθή υπ’ άλλων ομοίων κατά πάντα προς αυτούς μαρτυρικών προσώπων, εν οις οι προηγηθέντες δύο μαρτυρικοί τύποι οιονεί θα αναζήσωσι; Κλίνομεν υπέρ της δευτέρας εκδοχής. Εις τους στίχους 15-19 περιγράφεται το έβδομον σάλπισμα, και προαναγγέλλεται ο τελικός θρίαμβος της βασιλείας του Θεού από του επικειμένου σκληρού αγώνος προς τον Αντίχριστον. Σχόλιον Μετά το έβδομον σάλπισμα αρχίζουν γεγονότα προμηνύοντα την έλευσιν του αντιχρίστου. Τοποθετούνται δε εν τω ουρανώ, διότι τα ανταποκρινόμενα εις αυτά επίγεια γεγονότα βασίζονται και έχουσι τον αόρατον παράγοντα αυτών εις συνθήκας και όρους υπεργηΐνους και ουρανίους. Η μυστηριώδης γυνή μάλλον συμβολίζει την βασιλείαν των ουρανών εν τη ιουδαϊκή θεοκρατία και τη ταύτην διαδεχθείση Εκκλησία. Εγκυμονούσα την γέννησιν του Μεσσίου η πρώτη, μετά την γέννησιν αυτού υπό της Μαρίας αντικατεστάθη υπό της Εκκλησίας, της έτι ωδινούσης άχρις ου μορφωθή Χριστός εν τοις τέκνοις αυτής. Ο δράκων ο κινούμενος προς εξόντωσιν του τεχθέντος Μεσσίου είναι ο σατανάς, κυριαρχών δια της πολυθεΐας και δι’ αυτής πειρώμενος να κατακτήση και αυτόν τον ουρανόν. Ο αγών του μονοθεϊσμού κατά της ειδωλολατρίας και η από του ύψους της κυριαρχίας αυτού κατάπτωσις του σατανά εξεικονίζεται δια του νικηφόρου αγώνος του Μιχαήλ κατά του δράκοντος. Και οι διωγμοί τούτου κατά της γυναικός και των λοιπών του σπέρματος αυτής εξεικονίζουσι τους κατά της γης στρατευομένης Εκκλησίας διωγμούς του σατανά Σχόλιον Το εν τω κεφαλαίω τούτο θηρίον, έμβλημα της αντιχρίστου επιγείου δυνάμεως και αντιθέου πολιτικής εξουσίας, της χρησιμευούσης ως όργανον του δράκοντος εν τω κατά της βασιλείας του Θεού αγώνι, αναδύεται εκ του βάθους της θαλάσσης, τ. έ. εκ της ανησύχου και ταραχώδους μάζης του εθνικού κόσμου. Λαμβάνων δε την εικόνα ο προφήτης εκ του συγχρόνου ρωμαϊκού κράτους, του συγκεντρώσαντος εις εαυτό την δύναμιν και τα χαρακτηριστικά και των άλλων υπό του Δανιήλ περιγραφέντων θηρίων ή κρατών των προγενεστέρων του ρωμαϊκού, συμβολίζει δι’ αυτής και πάντα τα εκ των ερειπίων του κράτους τούτου ή και απανταχού της γης σχηματισθέντα ή σχηματισθησόμενα μέχρι της πλήρους επικρατήσεως της βασιλείας του Θεού κράτη, των οποίων οι αρχηγοί και η πλειονότης των λαών συμμαχεί μετά του δράκοντος και βοηθεί αυτόν εις εξαφάνισιν του ονόματος του Αρνίου. Το έτερον θηρίον το φέρον κέρατα αρνίου συμβολίζει πνευματικήν δύναμιν συντρέχουσαν εις την εγκαθίδρυσιν του ασεβούς κράτους του αντιχρίστου. Είναι ο ψευδοπροφήτης αυτού, ούτινος κύριοι εκπρόσωποι ήσαν τότε το ειδωλολατρικόν ιερατείον, όπερ διεδέχθησαν έκτοτε αι παντοίαι εκδηλώσεις επί του πνευματικού πεδίου, εις ας δέον να περιληφθώσι και αι αιρέσεις και πάσα υπό των αναξίων εκκλησιαστικών λειτουργών παραποίησις της χριστιανικής αληθείας και του χριστιανικού ιδανικού. Ο αριθμός του ψευδοπροφήτου τούτου 666 ηρμηνεύθη διαφόρως, πάντοτε δε αβεβαίως. Αξιόλογος η εκδοχή, καθ’ ην ο αριθμός ούτος, γραφόμενος εν τω βατικανώ κώδικι δια των τριών μεγάλων γραμμάτων ΧΞς υπενθυμίζει το αρχικόν και τα τελευταία γράμματα της λέξεως Χριστός διαχωριζόμενα, παραποιούμενα, και ούτως ειπείν διαλυόμενα δια της παρεμβολής του οφιοειδούς γράμματος Ξ, του υπομιμνήσκοντος τους συγχρόνους τότε Γνωστικούς οφίτας, τους λατρεύοντας τον όφιν. Ο χρόνος της εξουσίας του αντιχρίστου αναμφιβόλως συμβολικώς συμποσούται εις το ήμισυ του επτά, όπερ εκπροσωπεί σύνολον πλήρες και απηρτισμένον. Το τρία και ήμισυ λοιπόν ίσως σημαίνει, ότι όταν ο αντίχριστος φθάση εις τα μέσα της αναπτύξεως αυτού, κατ’ αυτήν την δύναμιν της αυξήσεως του θα συντριβή ως δένδρον υπό κεραυνού βληθέν. Σχόλιον Η κρίσις προανηγγέλθη, αλλά δεν επήλθεν εισέτι. Θα προηγηθούν ταύτης επτά νέαι πληγαί, αντιστοιχούσαι και ομοιάζουσαι προς τας των επτά σφραγίδων και σαλπίγγων. Περιέχονται εις επτά φιάλας, υπό επτά αγγέλων φερομένας. Πριν ή αι φιάλαι αυταί εκκενωθούν, παρουσιάζεται το πλήθος των νικώντων το θηρίον, διασχίζον την θάλασσαν του πυρός του διωγμού και ψάλλον την ωδήν, την οποίαν και ο Ισραήλ, διασχίσας την Ερυθράν θάλασσαν, ανέμελψε. Μεθ’ ο επακολουθεί η προπαρασκευή της εξαπολύσεως των επτά εσχάτων πληγών. Σχόλιον Επακολουθούν αι επτά πληγαί, αι τελευταίαι τιμωρίαι του Θεού κατά της ανθρωπότητος της υποτεταγμένης εις το κράτος του θηρίου. Ο Αντίχριστος υπέθρεψεν εις τους ανθρώπους την ελπίδα χρυσού αιώνος άνευ Θεού και κατά του Θεού. Ο Χριστός πλήττει ήδη και δια της σιδηράς ράβδου αυτού κατερειπώνει το αντίχριστον κράτος. Αι επτά φιάλαι, υπενθυμίζουσαι και τας εν Αιγύπτω πληγάς, αντιστοιχούν προς επτά τα σαλπίσματα, είναι όμως δραστικώτεραι τούτων, διότι καταφέρονται ουχί κατά του ενός τρίτου, αλλά καθ’ ολοκλήρου του ασεβούς πληθυσμού της γης. Το αποτέλεσμα τούτων είναι και πάλιν η αμετανοησία και σκλήρυνσις των πληττομένων. Κατά την έκτην φιάλην συνάγονται οι λαοί εις πόλεμον εν Αρμαγεδών, ήτοι εις το όρος Μαγεδών, το εν Γαλιλαία όρος Κάρμηλον, εις τους ανατολικούς πρόποδας του οποίου έκειτο η Μαγεδδώ, όπου ο Ηλίας είχε κατασφάξει τους ιερείς της αισχύνης και αποτελεί κλασσικόν πεδίον αιματηρών μαχών εν τη Βίβλω. Τόπος συμβολικός σημαίνων τα πεδία των εκάστοτε καταστρεπτικών πολέμων, οίτινες δια μέσου των αιώνων ερημούν την ανθρωπότητα και καταλήγουν εις την τελικήν σύρραξιν, εις την οποίαν θα επακολουθήση η πτώσις μεν της συμβολικής Βαβυλώνος, την οποίαν εξεικονίζει η Ρώμη, η επικράτησις δε της βασιλείας του Χριστού.Σχόλιον Εις το κεφάλαιον τούτο προεξαγγέλλεται ουρανόθεν η επικειμένη καταστροφή της νοητής Βαβυλώνος και τα κακά, άτινα θα επέλθουν κατ’ αυτής. Σχόλιον Εν τω κεφαλαίω τούτω περιγράφεται πρώτον ο εν τω ουρανώ αντίλαλος της πτώσεως της νοητής Βαβυλώνος, μεθ’ ο επακολουθεί η ένδοξος παρουσία του Χριστού, ήτις δεν πρέπει να συγχέεται προς την επί συντελεία των αιώνων και τη παγκοσμίω Κρίσει τοιαύτην. Πρόκειται περί αοράτου επεμβάσεως του Ιησού Χριστού εκτάκτως δραστικής, δια της οποίας κατανικάται οριστικώς η αντίθεος δύναμις του Αντιχρίστου και εξασφαλίζεται η θριαμβευτική επικράτησις του ευαγγελίου και ο πραγματικός εκχριστιανισμός του κόσμου και ο επί μακράν περίοδον ετών θρίαμβος του έργου του Χριστού. Σχόλιον Εις την κατά του Αντιχρίστου και του ψευδοπροφήτου αυτού οριστικήν νίκην του Χριστού επακολουθεί χιλιετής βασιλεία αυτού, παρεμπίπτουσα μεταξύ της κατασυντριβής του Αντιχρίστου και της συντελείας των αιώνων, ήτις θα επισφραγισθή δια της δευτέρας παρουσίας, της παγκοσμίου Κρίσεως και της ανακαινίσεως του παντός. Η χιλιετής βασιλεία δέον να νοηθή πνευματικώς, του αριθμού μεν χίλια έτη όντος σχηματικού και μη εκλαμβανομένου κατά γράμμα, αλλά σημαίνοντος μακροτάτην χρονικήν περίοδον, της βασιλείας δε του Χριστού πραγματοποιουμένης δια της εν τη ανθρωπότητι επικρατήσεως και καρποφορίας του ευαγγελίου, δια του πραγματικού εκχριστιανισμού της πλειονότητος του κόσμου και της αναπτύξεως αληθούς χριστιανικού πολιτισμού μεταξύ αλλεπαλλήλων και πολυπληθών γενεών. Και η ανάστασις των μη προσκυνησάντων το θηρίον δέον να εκληφθή ως αναβίωσις τούτων εν τη ευλαβεί αναμνήσει και τιμή της στρατευομένης Εκκλησίας, αποτελουμένης ήδη υπό του μεγαλυτέρου μέρους της ανθρωπότητος. Ήδη αγνοείται και παρατρέχεται παρά τοις πλείστοις ο ηρωϊσμός τούτων, μνημονευομένων περισσότερον των μαρτύρων της επιστήμης και των εθνομαρτύρων. Τότε τα πρόσωπα αυτών θα καταγλαϊσθώσι δι’ αιωνίου φωτοστεφάνου εις τα όμματα πάντων. Θα αναζήσουν επί πλέον ούτοι εις το πλήθος των ομολογητών της εκχριστιανισμένης ανθρωπότητος, οι οποίοι μεγαλόστομοι ως εκείνοι και υπό του αυτού πνεύματος της αφοσιώσεως και της αυταπαρνήσεως εμπνεόμενοι δεν θα κατασφάζωνται μεν ως εκείνοι, θα μαρτυρώσιν όμως εξ ίσου προς αυτούς την ομολογίαν της αληθούς πίστεως. Εν τη ειρηνική ταύτη καρποφορία του ευαγγελίου επόμενον είναι το αγωνιστικόν πνεύμα να υποστή χαλάρωσιν τινά. Άλλως τε κατά την μακράν ταύτην ειρηνικήν περίοδον θα αποδώση μεν το ευαγγέλιον πλήρεις τους καρπούς αυτού, θα παραμείνωσιν όμως και έθνη, επί των οποίων η χριστιανική επίδρασις δεν θα είναι ριζική και βαθεία. Θα σημειωθή απλώς κατ’ αυτήν εις μέγαν και πρωτοφανή βαθμόν ό,τι περιωρισμένως παρατηρείται και ήδη κατά τα ενδιάμεσα των σφοδρών συγκρούσεων και πολέμων, των εξεικονιζόντων την τελικήν και τελευταίαν σύγκρουσιν, μεθ’ ους συντελείται στροφή τις και επιστροφή των δοκιμαζομένων λαών προς τον Θεόν. Εντεύθεν η νέα και τελευταία απόπειρα του σατανά κατά των πιστών, εις την οποίαν θα επακολουθήση η τελική κρίσις του κόσμου. Σχόλιον Εν τω κεφαλαίω τούτω περιγράφεται η εν τη ανακαινισθείση γη εγκατάστασις της καινής Ιερουσαλήμ, της εξ ουρανού καταβαινούσης ως νύμφης ητοιμασμένης εις γάμον και αποτελούσης την σκηνήν, εν η ο Θεός συγκατοικεί αιωνίως μετά των ανθρώπων, ζώντων εν μακαριότητι. Η νύμφη αύτη του Αρνίου περιγράφεται ως επουράνιος και αχειροποίητος πόλις αείφωτος, κατησφαλισμένη εις τον αιώνα, τεθεμελιωμένη αδιασείστως, άνετος διαμονή των εν αυτή οικούντων, οίτινες συγχρόνως είναι και οι ζώντες λίθοι, δι’ ων αύτη έχει οικοδομηθή. Εντεύθεν και οι δώδεκα θεμέλιοι αυτής, οι δώδεκα Απόστολοι, είναι «παντί λίθω κεκοσμημένοι» και η άλλη οικοδομή του τε τοίχους αυτής, αλλά και αυτής της πόλεως μέχρι του ενδοτέρου βάθους αυτών έχει γίνει εξ ιάσπιδος και χρυσίου καθαρού. Ύδωρ ζων και καρπός του ξύλου της ζωής τρέφουσι τους πολίτας αυτής, οίτινες εν αμέσω επικοινωνία μετά του Θεού και του Αρνίου διατελούντες, βλέπουν το πρόσωπον αυτού και λατρεύουν αυτώ, αυτοί όντες ο έμψυχος ναός του Θεού. Δια τούτο δε χαρακτηριστικώτατα παρουσιάζεται η νέα Ιερουσαλήμ ως στερουμένη ναού, αυτή αύτη αποτελούσα ολόκληρος το άγιον του Θεού κατοικητήριον. Η όλη περιγραφή είναι καθαρώς βιβλική συγκεντρούσα τα εν τοις βιβλίοις των προφητών της Παλαιάς Διαθήκης εγκατεσπαρμένα χαρακτηριστικά της αχειροποιήτου πόλεως.
~~ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ της Παναγίας της Ντίμιοβας της Μεσσηνίας: Ντίμιοβά μας Παναγία , στο βουνό σου εκεί ψηλά σ΄έχουμε κορώνα θεία , καυχημά μας και χαρά .- !!! ~ Είναι για τη Μεσσηνία , η Μονή η παλιά , Χριστιανών η ευλογία , προστασία φοβερά.- !! ~ Την εικόνα σου τη θεία προσκυνούμε ευλαβικά , στης γιορτή Σου την ημέρα , κι΄άλλοτε , κάθε φορά .-!! ~ Γεμάτη είσαι ιστορία , θαύματα κάνεις πολλά, στέλνουμε προς Σε ικεσία , και προσευχή από καρδιά .-!! ~ Δίνε μας παρηγοριά , και ελπίδα σταθερά. Πηγή χάριτος περίσσια , είσαι Συ παντοτινά .-!! ΙΜΝ . sns arfara 2008.- ~ Ο Εορτασμός της Παναγίας . Αύγουστος , ο μήνας της Παναγιάς . Εορτή της αειπάρθενου Μαρίας , μητέρα του Χρηστού μας , γιορτάζει πανηγυρικά τον 15)Αύγουστο στη Μεσσηνία , : στην Ι.Μ. Βουλκάνου, στην Χρυσοκελλαριά, στην Αλαγονία, στην Σγράππα , στα Ελληνικά , στην Ι.Μ. Ντίμιοβας, και σε πάρα ΠΟΛΛΆ ΆΛΛΑ ΜΈΡΗ , ΠΌΛΕΙς Ή χωριά , μαζί με την Υπαπαντή της Καλαμάτας , αλλά και σε πάρα πολλά άλλα μέρη ανά την Ελλάδα, ΑΛΛΆ ΚΙ ΑΝΆ ΤΟΝ ΚΌΣΜΟ ΟΛΌΚΛΗΡΟ.- Όταν λέμε " Παναγίες " πάντα εννοούμε μια Παναγία , η οποία γιορτάζει λαμπρά σε διάφορα μέρη, σημεία .. όπως Τήνο , Νάξος , Βέρμιο , Μαλεβή Αρκαδίας , Βουλκάνο Μεσσηνίας , κ.τ.λ. κ.τ.λ... έτσι λοιπόν και η Παναγία της Ι. Μ. Ντίμιοβας , που δεν είναι και μακριά από την πόλη της Καλαμάτας , εκεί ψηλά στο καλάθιο , δίπλα όρος του Ταϋγέτου , βλέπει κάτω τα Γιαννιτσά , την Καλαμάτα και ολόκληρο τον Μεσσηνιακό Κόλπο.- Ας είναι βοηθειά μας .- Την ιστορία του Ιερού Ναού και πάρα πολλά άλλα , βρίσκουμε στο αρκετά ογκώδες βιβλίο του καθηγητή Κων. Καλοκύρη ¨" Βυζαντινές Εκκλησίες της Ιεράς Μητρόπολης Μεσσηνίας " Θεσσαλονίκη 1973 .- sns arfara 2008.-
Οι ΠΑΝΑΓΙΕΣ του Δεκαπενταύγουστου :
1-η Μεγαλόχαρη Παναγιά της Τήνου ,2- Η Εκατονταπυλιανή Παναγία της Πάρου στην Παροικία ,3- η Νικοποιός Παναγιά στη Νίκου της Κύθνου,4- Η Παναγία Καναλάς της Κύθνου,5- Η Παναχράντου Παναγιά της Άνδρου ,6- Η κοίμηση της Θεοτόκου- η Κυρά του "Βράχου'στην Χώρα- Φολέγανδρος ,7- Η Παναγιά η Γκρεμιώτισσα ,στη Χώρα της Ίου ,8- Παναγιά Τουρλιανή στην Άνα Μεριά της Μυκόνου,9- Η Καστρινή Παναγιά της Κέας ή Τζιάς,10- Η Πορταϊτισσα Παναγιά η Αρχόντισσα της Αστυπάλαιας,11- Η Σπηλιανή Παναγιά της Νισύρου ο Θησαυρός στο Μανδράκι,12- Η Πέρα Παναγιά της Κάσου ,13- Η Παναγιά των Μενετών της Καρπάθου ,14- Η Κοίμηση της Θεοτόκου Παναγίας του Ολύμπου της Καρπάθου ,15- ΠΑΝΑΓΊΑ θΕΟΤΌΚΟΥ Ασκληπείου της ΡΌΔΟΥ ,16- Παναγία η Βουλκανιώτισσα Ιθώμης Μεσσηνίας, 17- Η Παναγία της Ντίμιοβας στο Ελαιοχώρι -Μεσσηνίας , 18- Παναγιά Σκιαδενή της Ρόδου , 19- Η Παναγιά του Χάρου , η μοναδική στους Λειψούς ,20- Η Καβουράδαινα Παναγία , ανάμεσα σεδύο βράχους της Λέρου ,21- Η Παναγία του Κάστρου της Λέρου , 22- η Χωριανή Παναγία στο Χωριό της Χάλκης , 23- Παναγία η Γερόντισσα στο Αρφαρά - Μσσηνίας , 24- Η Παναγία στα Ελληνικά του Ν. Μεσσηνίας , 25- Παναγιά Πύργου Σκοπέλου , 26- Η Κοίμηση της Θεοτόκου στα Ψαρά , 27- Η Κοίμηση της Θεοτόκου , στο Βαθύ της Ύδρας ,28- Παναγιά Μυρτιδιώισσα των Κυθήρων , 29- Παναγία Καθαρών της Ιθάκης ,30- Παναγία Ανώγη της Ιθάκης , 31- Παναγιά Χρυσοσκλίτισσα των ΧανίωνΚρήτης ,32- Παναγία Αγκαράθου Ηρακλείου Κρήτης , 33- Παναγία της Ι.Μ. Κεράς στο Λασίθι της Κρήτης,34- Η Παναγία του Μεγάλου Σπηλαίου Καλαβρύτων , 35- Η Παλαιοπαναγιά Άστρου , στον Πάρνωνα Αρκαδίας , 36- Παναγία Μαλεβή , Αγίου Πέτρου ,στον Πάρνωνα Αρκαδίας , 37.- Η Παναγία Έλωνας του Λεωνιδίου Αρκαδίας , 38.-Η Παναγία Φιλοσόφου στην Δημητσάνα Αρκαδίας ,{www.n-t.gr , www.gnto.gr} ,39.-Παναγία Παντάνασσα στον Αρχαίο Μυστρά Λακωνίας ,40-Παναγία στην Ι. Μ. Ζερμπίτσης Λακωνίας (Γυθείου), 41- Παναγιά η Γιάτρισσα εκεί ψηλά στα 1250 μέτρο της Ι.Μ. του Ταϋγέτου , 42.- Παναγία στην Ι,Μ.Αμπελάκι Αρκαδίας, 43.- Παναγία Ι. Μ. Μπούρα Αρκαδίας , 44.- Παναγία Παναξιώτισσα Γαβρολίμνης Ναυπακτίας , 45.- Παναγία Χιλιαδού στην Κύμη της Εύβοιας,46.- Παναγία η Προυσιώτισσα Καρπενισίου , 47.-Παναγία στην Ι.Μ. Δαμάστας Λαμίας ,48.- Παναγία Κοίμηση της Θεοτόκου στην Ι. Μ. Πεντέλης Αττικής ,49- Παναγία Αμπελακιώτισσα Ναυπάκτου ,50.- Παναγιά Χιλιαδίου Κύμης Ευβοίας , 51.-Εισόδια της Θεοτοκου ΛεσινίουΑιτωλικού , 52.-Παναγία Πόρτας στο Θεό στην Πύλη των Τρικάλων ,53.- Παναγιά η Γλακτοτροφούσσα Ασπροποτάμου ( Ανθούσα-Κατάφυτο) Τρικάλων , 54.- Παναγιά Πλεκητή Θεσσαλίας στην Καρδίτσα, 55.-Κάτω Παναγιά Αράχθου στο Γλυκόρριζο Άρτας , 56.-Παναγιά Παρηγορίτισσα της Άρτας, 57.- Παναγιά Κηπίνας Αώου στην Πραμάντα Ιωαννίνων ,58.-Παναγιά Μολυβδοσκέπαστου (μολύβι στη σκεπή), Κόνιτσας, Αρίστης Ιωαννίνων , 59.- Παναγία Σγράππα Μεσσηνίας ,60.-Παναγία στην Χρυσοκελλαριά Μεσσηνίας , 61.- Παναγία της Αλαγωνίας Μ,εσσηνίας ,62.-Παναγία Σουμελά Βεροίας , "η μητέρα των ποντίων" ,63.- Παναγία, Κοίμηση της Θεοτόκου στην Ι. Μ. Ιβήρων του Αγίου Όρους στον Άθω, 64.-Παναγιά Σπηλιώτισσα στο Σπήλαιο Γρεβαινών, 65.-Παναγιά Εικοσιφοίνισσα Παγγαίου Όρους στην Καβάλα και στην Νικησιανή, 66.- Μεγάλη Παναγιά Γρεβενών στην Σαμαρίνα ,67.-Παναγιά Μουχλιώτισσα στο Φανάρι της Κωνσταντινούπολης,68.-Παναγία Θεοτόκος Ελεούσα Πριγκίπου στα Πριγγιπονήσια της Πόλης, 69.-Παναγιά Χοζοβιώτισσα στη Χώρα της Αμοργού , 70 .- Παναγία Προκοπανιστιώτισσα του Αιτωλικού, 71.-Παναγία Ντουραχάμη Ιωαννίνων , η πριγγίπισσα της Λίμνης ,72.-Παναγιά Στομίου Αώου Κόνιτσας Ιωαννίνων, 73.- Παναγιά της Παρηγοριάς, η Παρηγορίτισσα της Άρτας, στο Γλυκόρριζο,74.-
~~
~
~ ΝΕΕΣ ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ: Τα πολλά αντιβιοτικά σκοτώνουν (ΡΟΥΛΑ ΠΑΠΠΑ ΣΟΥΛΟΥΝΙΑ) Ο Άγιος Nικάνωρ και το Μοναστήρι του στη Zάμπορδα (Φώτης Κόντογλου) Η προσευχή (Όσιος Νείλος ο ασκητής) Διά τους κατηγορούντας τον Θεόν (Αγ. Ιωάννης ο Χρυσόστομος) Κόσμος πράσινος αγγελικά πλασμένος (Α. ΓΑΛΔΑΔΑΣ) Διαβάστε ακόμα στην κατηγορία ENGLISH: Presuppositions for the Deification (Archimandrite George, Abbot of the Holy Monastery of St. Gregorios of Mt. Athos)
Από την Ι. Μ. Λουκούς Άστρου Κυνουρίας 2008.-
~~
~~
08/12/2008
Η ΑΘΜ ΣΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΟΥ Ι.ΝΑΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΑΪΡΟΥ
Στο Κάιρο μετέβη το απόγευμα της 5ης Δεκεμβρίου η ΑΘΜ ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ.Θεόδωρος Β΄ προκειμένου να προστή των Λειτουργικών εκδηλώσεων στον εορτάζοντα Ιερό Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Νικολάου.
Ο Αλεξανδρινός Προκαθήμενος χοροστάτησε και εκήρυξε τον θείο λόγο κατά τον Μ.Εσπερινό, πλαισιούμενος από τον Σεβ. Μητροπολίτη Ερμουπόλεως κ.Νικόλαο και τους Θεοφ. Επισκόπους Κανώπου κ. Σπυρίδωνα και Νιτρίας κ. Νικόδημος, Πατριαρχικός Επίτροπος Καΐρου.
Σημαντική ήταν η παρουσία και των Ελλήνων Προσκόπων Καΐρου, ενώ επίσης παρακολούθησαν την ακολουθία ο Εντιμ.Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στο Κάιρο κ.Γρηγόριος Βασιλοκωνσταντάκης, ο Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Καΐρου κ. Νικόλαος Βαδής, εκπρόσωποι ελληνικών φορέων και συλλόγων κ.α.
Την κυριώνυμη ημέρα της εορτής η ΑΘΜ ετέλεσε την θεία Λειτουργία στον εξονομασθέντα Ιερό Ναό, προ του πέρατος της οποίας ετίμησε μέσα σε κλίμα συγκίνησης δύο Αιγυπτιώτες Έλληνες, που εδώ και πολλά χρόνια διακονούν το ιερό αναλόγιο σε εκκλησίες της αιγυπτιακής πρωτεύουσας: τον κ. Γιάννη Αγιάνογλου και την κα Αφροδίτη Βαλλιανάτου, τους οποίους ευχαρίστησε για την πολυετή προσφορά τους.
Στην Ευχαριστιακή Σύναξη παρευρέθησαν ο Εξοχ. Πρέσβης της Ελλάδος στην Αίγυπτο κ. Ιωάννης Αλέξιος Ζέπος, ο Εξοχ. Πρέσβης της Κύπρου στη Νειλοχώρα κ.Πέτρος Ευτυχίου, ο Εντιμ.Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας κ. Γρηγόριος Βασιλοκωνσταντάκης, ο Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Καΐρου κ.Νικόλαος Βαδής, το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων Καΐρου και άλλοι επίσημοι.
ΧΡΟΝΙΚΟ 7ης ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
Την 7η Δεκεμβρίου ε.ε. η ΑΘΜ ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ.Θεόδωρος Β επισκέφθηκε τον Εξοχ.κ.Μιχαήλ Ιβάνοβιτς, Πρέσβη της Ρωσίας στην Αίγυπτο, για να εκφράσει ολόθυμες συλλυπητήριες ευχές προς το Πατριαρχείο Μόσχας και τον ευσεβή ρωσικό λαό για την εκδημία του μακαριστού Πατριάρχου κυρού Αλεξίου Β΄.
Αμέσως μετά, ο Μακαριώτατος επισκέφθηκε τον νοσηλευόμενο σε κεντρικό νοσοκομείο του Καΐρου Πανοσιολ.Αρχιμ.κ.Γεώργιο Σάφουατ, Κληρικό του παλαιφάτου Πατριαρχείου.
Ν.Κάτσικας
3 σχόλια:
~~ Κανένας μας δεν πρέπει , να αμφισβητεί τη θρησκευτική ελευθερία του οποιουδήποτε .- Δεν μπορώ να φανταστώ ότι μπορεί να υπάρχει άνθρωπος λογικός ή άλογος , που να θέλει να επιβάλλει στον άλλον τις δικές του θρησκευτικές ή άλλες απόψεις .- Η θρησκευτική ελευθερία είναι ένα θεμελιώδες δικαίωμα , απόλυτα σεβαστό σε μια δημοκρατική κοινωνία .- Η Πίστης , η ή απιστία , δεν παύει να είναι αυστηρά προσωπική υπόθεση του καθενός .- Είναι όμως αδιανόητο να φτάνουμε στο άλλο άκρο κι έτσι να φαλκιδεύουμε αντιθέτως τη θρησκευτική ελευθερία των άλλων πολιτών .- ( Ευάγγελος Κρουσταλάκης ).- sns Αυγουστος 2008.-
― Η θέληση του θεού, είναι τα σώματα μας , να απορρίπτονται , όταν η ψυχή πρόκειται να εισέλθει στην αληθινή ζωή . – Η ύπαρξή μας επί της γης μόλις αξίζει το όνομα ζωή …Γιατί λοιπόν να μη χαιρόμαστε , όταν ένα νέο άτομο καλείται στην αιωνιότητα , να γίνει μέλος της ευτυχισμένης κοινωνίας των αθανάτων; (Βενιαμίν Φραγκλίνος).-2008 sns arfara.
Για να βρεις τον εαυτό σου , πρέπει πρώτα να χάσεις τον εαυτό σου .- Δεν πρέπει ποτέ μα ποτέ να μένουμε ικανοποιημένοι , γι αυτό το οποίο κάνουμε , μολονότι είναι το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε .- Δεν πρέπει να δεχόμαστε καμία πίεση , ούτε καταπίεση , παρά μόνον την ατμοσφαιρική πίεση .- Στην ζωή μας να ασχολούμεθα με σημαντικά και όχι με ασήμαντα .- Στη ζωή μας να βάζουμε στόχους και να μη στοχεύουμε στο πουθενά .- Για να φτάσουμε στην πόλη μας , πρέπει να χαράξουμε την πορεία μας .- Με τα ίδια μας τα δόντια ανοίγουμε το λάκκο μας .- Αν σε βρει ο θάνατος με τον λογισμό ότι δεν είσαι τίποτα , θα μιλήσει ο θεός .- Ο κακός ο λογισμός , εμποδίζει τη θεία χάρη .- Καθαρή καρδιά , καθαροί και καλοί λογισμοί , αυτά δημιουργούν ψυχική υγεία .- Το έργο του δασκάλου είναι ιερό .- Τίποτε δεν πάει χαμένο . Κάποια στιγμή θα πιάσει .- Η ταπείνωση αποκτάται μετά από αγώνα .- Ο άνθρωπος πρέπει να βάζει κάτω τη λογική .- Όταν η ψυχή έχει απλότητα και αγάπη ο θεός τη βλέπει .- Τα παιδιά είναι άγραφες κασσέτες, ή θα γεμίσουν βρώμικα τραγούδια , ή βυζαντινή μουσική .- Μην κρίνεται κατ όψιν , αλλά την δικαία κρίσιν κρίνατε .- Πρέπει να ανταποκρινόμαστε σε όσα μας έδωσε και μάς δίνει ο θεός , με λογική , κατανόηση και ταπείνωση .- (Παίσιος ο Μοναχός ο Αγιορείτης ).-
sns arfara 2008.-
Δημοσίευση σχολίου