ΣΗΜΑΙΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ

free counters

Σάββατο, 30 Ιουλίου 2011

Tελευταίο τριήμερο του Ιουλίου 2011

Tελευταίο τριήμερο του Ιουλίου 2011  :
** Στο αγιάζι της  ενημέρωσης Παρασκευή 29 , Σάββατο  30 και Κυριακή  31 Ιουλόυ  του 2011 :

~
* Παναγία η Θαλασσινή στην Άνδρο 2009 . snsarfara grece stamos 2011 .-

-
* Παναγία Παραμμυθιάς 2008 stamos arfara greece snsarfara 2011 .-

** ~** ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Βασιλ. Γεωργίου 2011 :
~ http://www.youtube.com/watch?v=wQlumc0dSoo ,




~** Υπαίθριο  Μουσείο Υδροκίνησης στη Δημιτσάνα  Αρκαδίας :
~ http://youtu.be/35HkA8BTTB4  ,

~* Αγάπη πρώτα στο Θεό μας , μετά στον εαυτόν μας και τέλος στον εχθρό μας ! Κι άν περισεύει στα Ζώα και τα Φυτά μας !

** Σημείωση : Κατά το μήνα Αύγουστο  2011 , από 2 /8 έως  και 10 / 8 / 2011 απουσία μας σε επίσκεψη στο Άγιο Όρος  και  από  21 έως και  30  Αυγούστου  διακοπές στις  Δαλματικές  Ακτές .-
Στην διάρκεια αυτής της απουσίας μας θα διακόψουμε  τις Αναρτήσεις μας ! Ευχαριστώ ! ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ και όμορφες χαρούμενες διακοπές !  snstam@gmail.com   stamos01 .-

** Αυστηρά χρονοδιαγράμματα για την κυβέρνηση
~
Τα χρονοδιαγράμματα για τους υπουργούς είναι ασφυκτικά, αφού η εξυγίανση και οι καταργήσεις Οργανισμών, οι ιδιωτικοποιήσεις, η κατάθεση και ψήφιση του ν/σ για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι λίγα μόνο από τα μέτωπα της κυβέρνησης.
Η εξυγίανση και οι καταργήσεις Οργανισμών, οι ιδιωτικοποιήσεις, η κατάθεση και ψήφιση του νομοσχεδίου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι λίγα μόνο από τα μέτωπα που έχει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση μέσα στο καλοκαίρι.
*,  Τα χρονοδιαγράμματα για τους υπουργούς είναι ασφυκτικά, αφού οι ταχύτατοι ρυθμοί θα αποδείξουν την προσήλωση στο στόχο υλοποίησης του πλάνου που έχει καταρτίσει η κυβέρνηση για να ξεπεραστούν οι σκόπελοι.
 Ο Αύγουστος, μάλιστα, αναμένεται ιδιαίτερα θερμός, αφού μέσα σε αυτόν το μήνα αρχίζει μια σειρά κατάθεσης σχεδίων νόμων, πολλά εκ των οποίων θα ψηφιστούν μέχρι το τέλος του Αυγούστου.
 Ήδη από την αρχόμενη Δευτέρα ο Ευάγγελος Βενιζέλος ξεκινά διαδοχικές συσκέψεις με συναρμόδιους υπουργούς, προκειμένου να κλείσει το θέμα με τις συγχωνεύσεις Οργανισμών του Δημοσίου.
 Από πλευράς του ο πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου, έχει συνθέσει επιστολές προς τους υπουργούς του με οδηγίες για κάθε τομέα, ενώ από την Άρτα τόνισε ότι «πρέπει να έχουμε
**  «Ανοιχτός ο δρόμος προς την ανάπτυξη»
~
Αισιόδοξος για την πορεία της ελληνικής οικονομίας εμφανίστηκε ο πρωθυπουργός από την Άρτα, όπου συναντήθηκε με εκπροσώπους τοπικών φορέων, και τόνισε πως προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η ανάπτυξη της περιφέρειας.
Η Ελλάδα έχει στη διάθεσή της «το μεγαλύτερο παγκοσμίως χρηματοδοτικό πρόγραμμα που υπήρξε ποτέ» υπογράμμισε ο Γιώργος Παπανδρέου, παρουσιάζοντας, σε σύσκεψη των φορέων του νομού Άρτας, τα αποτελέσματα της πρόσφατης συνόδου της ευρωζώνης.
*  «Ο δρόμος προς την ανάπτυξη είναι πλέον ανοιχτός» πρόσθεσε ο πρωθυπουργός ξεκαθαρίζοντας ότι σε πείσμα κάθε «Κασσάνδρας» που προβλέπει την καταστροφή, «πρέπει να έχουμε εμπιστοσύνη στους εαυτούς μας, στις απεριόριστες δυνατότητες που διαθέτουμε για να δημιουργήσουμε ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης, στη θέση του παλαιού που απέτυχε, καθώς το μόνο που έκανε ήταν να βοηθήσει στην κερδοσκοπία λίγων».
 «Χρειάζεται να δώσουμε ταυτότητα στην αναπτυξιακή πορεία κάθε περιοχής» ανέφερε και συνέχισε: «Δοκιμαστήκαμε σκληρά το προηγούμενο διάστημα, αλλά οι θυσίες άρχισαν να πιάνουν τόπο. Γνωρίζω την κατάσταση. Γνωρίζω ότι επιχειρήσεις δυσκολεύονται και άνθρωποι έχασαν τη δουλειά τους. Δεν ήρθα εδώ για να χαϊδέψω αυτιά. Ήρθα για να σας ακούσω, να ακούσω τις προτάσεις σας, ακόμα και την καλόπιστη κριτική σας. Ήρθα να συζητήσουμε για την Ελλάδα που θέλουμε από εδώ και πέρα, τώρα που έχουμε τον δρόμο ανοικτό προς την ανάπτυξη».

** Ο Δήμος Αθηναίων απομάκρυνε τις σκηνές από το Σύνταγμα
~
Στην απομάκρυνση των σκηνών από την πλατεία Συντάγματος προέβησαν τα ξημερώματα συνεργεία του Δήμου Αθηναίων. Η επιχείρηση απομάκρυνσης ξεκίνησε στις 4 τα ξημερώματα και ολοκληρώθηκε στις 8 το πρωί του Σαββάτου.
Στην απομάκρυνση των σκηνών από την πλατεία Συντάγματος όπου βρίσκονταν εδώ και μήνες, προέβησαν τα ξημερώματα του Σαββάτου συνεργεία του Δήμου Αθηναίων με τη συνδρομή της αστυνομίας.

 Η επιχείρηση απομάκρυνσης ξεκίνησε στις 4 τα ξημερώματα και ολοκληρώθηκε στις 8 το πρωί του Σαββάτου. Χρειάστηκαν 20 φορτηγά του Δήμου Αθηναίων να απομακρύνουν πανό και σκηνές, οι περισσότερες από τις οποίες, την ώρα της επιχείρησης καθαρισμού της πλατείας, ήταν άδειες.
 Είχε προηγηθεί η δημόσια παρέμβαση του δημάρχου Αθηναίων Γ. Καμίνη, που δήλωσε σε συνέντευξή του πως οι «κατασκηνωτές» δεν έχουν σχέση με τους διαδηλωτές και πως η πλατεία θα αποδοθεί στους κατοίκους, χαρακτηρίζοντας εκφυλιστικό φαινόμενο τις σκηνές.
 Υπενθυμίζεται ότι κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα για τις σκηνές και τα πανό στην πλατεία Συντάγματος έχει διετάξει η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Ελένη Ράικου με την εντολή να εντοπιστούν οι υπεύθυνοι και να εφαρμοστεί η αυτόφωρη διαδικασία.

** Δημιουργείται οίκος φροντίδας ηλικιωμένων
~
Μεγάλη επένδυση στο χώρο της υγείας από Καλαματιανό επιχειρηματία
* Η επένδυση θα αναπτυχθεί σ’ ένα χώρο 10-12 στρεμμάτων
~ στην ευρύτερη περιοχή της Καλαμάτας. Μία από τις πιο σοβαρές επενδύσεις στο χώρο της υγείας πρόκειται να υλοποιηθεί το επόμενο διάστημα στην περιοχή του Δήμου Καλαμάτας.
* Σύμφωνα με πληροφορίες του «Θ», ένας από τους πλέον γνωστούς επιχειρηματίες της περιοχής μας, σε συνεργασία με ομάδα γιατρών, θα προχωρήσει στη δημιουργία οίκου φροντίδας ηλικιωμένων.
~ Η επένδυση θα αναπτυχθεί σ’ ένα χώρο 10-12 στρεμμάτων στην ευρύτερη περιοχή της Καλαμάτας και η κατασκευή της, σύμφωνα με τον επιχειρηματία, θα αποτελέσει πρότυπο στο είδος της σε πανελλήνια κλίμακα.
* Η υλοποίηση της παραπάνω επένδυσης θα συμβάλει, εκτός των άλλων, στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, αλλά και στην αντιμετώπιση ενός οξυμμένου προβλήματος το τελευταίο διάστημα, όπως είναι αυτό της φροντίδας των ηλικιωμένων στη μεσσηνιακή πρωτεύουσα αλλά και στην ευρύτερη περιοχή.

** Αναφορά Λαμπρόπουλου σε Άρειο Πάγο
Τα δισεκατομμύρια «έστησαν χορο» στον πεσμένο δρόμο της Τακώνας ...... ;;;;;;;;;;;
*
* Έρευνα για τυχόν ευθύνες σε πράξεις ή παραλείψεις των κατασκευαστών και συγκεκριμένα αν εφάρμοσαν τις μελέτες και αν χρησιμοποίησαν τα υλικά που προβλέπονταν, όλου του προσωπικού της 2ης ΔΕΚΕ Τρίπολης που είχε κάθε μορφής εμπλοκή κατά τη διάρκεια της κατασκευής, αλλά ιδιαίτερα των προϊσταμένων και των εχόντων την επίβλεψη, όπως και κατά παντός άλλου που με κάθε τρόπο είχε εμπλακεί στην κατασκευή του έργου, ζητά με αναφορά του προς τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για το δρόμο Παραδείσια – Τσακώνα ο βουλευτής Μεσσηνίας της Ν.Δ. Ι. Λαμπρόπουλος.
~** Ο κ. Λαμπρόπουλος κατέθεσε χθες την αναφορά του στον αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Γ. Μπόμπολη, στην οποία αναφέρει ότι το συγκεκριμένο έργο έχει κοστίσει 87 εκατ. ευρώ περίπου ή 29,62 δισ. δρχ., από τα 8,44 εκατ. ευρώ ή τα 2,88 δισ. δρχ. που είχαν συμφωνηθεί βάσει των εκπτώσεων και των διαγωνισμών.
Η αναφορά
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται από τον κ. Λαμπρόπουλο, «το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα της Ν.Ε.Ο Τρίπολης - Καλαμάτας παραδόθηκε στην κυκλοφορία το Μάρτιο του 2000 και τον Ιανουάριο του 2003 κατέρρευσε και κατεστράφη ολοσχερώς.
Το ως άνω τμήμα κατασκευάσθηκε σε δύο φάσεις: Κατά την α’ φάση εκτελέσθηκαν οι χωματουργικές εργασίες και τα βασικά τεχνικά (θολωτοί και πλακοσκεπείς οχετοί, κάτω διαβάσεις). Κατά τη β’ φάση κατασκευάσθηκαν τα επιφανειακά τεχνικά (τοίχοι αντιστήριξης, επενδεδυμένοι τάφροι, New jersey κ.λπ.) και η ανωδομή (στρώση σφράγισης, οδοστρωσία, ασφαλτικά, σήμανση οριζόντια και κατακόρυφος).
Για την πρώτη εργολαβία (α’ φάση) έγινε δημοπράτηση στις 23-12-1991 και το συμφωνητικό υπεγράφη στις 27-2-1992.
Η έκπτωση που επιτεύχθηκε έφθασε το 72,66% και ανάδοχος εργολάβος ήταν η εταιρεία Α.Τ.Τ.Ε.Ν.Ε Α.Ε..
Με προϋπολογισμό του έργου 2 δισ. δρχ., το ποσό που θα ελάμβανε η κατασκευάστρια εταιρεία, μετά την έκπτωση, θα ήταν 751.269.950 δρχ.
Διευθύνουσα υπηρεσία είναι η 2η ΔΕΚΕ Τρίπολης.
Οι εργασίες της α’ φάσης περατώθηκαν την 30-6-1995 και στις 14-2-1996 εκδόθηκε η με αριθ. πρωτ. 229 βεβαίωση περαίωσης των εργασιών του έργου από τον τότε προϊστάμενο της 2ης ΔΕΚΕ Τρίπολης.
Προκειμένου να καταβληθούν τα χρήματα στην εταιρεία συντάχθηκαν οι 1ος και 2ος συγκριτικοί πίνακες από τη 2η ΔΕΚΕ.
Μετά από διαδοχικές προσφυγές του αναδόχου στο Διοικητικό Εφετείο Τρίπολης, εκδόθηκαν οι 41, 42 και 43/1996 αποφάσεις του, που έκαναν όλως παραδόξως δεκτές τις προσφυγές.
Για τον 3ο συγκριτικό πίνακα εκδόθηκε η υπ’ αριθ. 121/1998 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου με την οποία έγινε δεκτή η προσφυγή της εταιρείας. Ο ανάδοχος για τον 5ο συγκριτικό πίνακα υπέβαλε στις 25-9-1999 προσφυγή προς το Διοικητικό Εφετείο Τρίπολης, που εξέδωσε την με αριθ. 419/2003 απόφαση, με την οποία έγιναν δεκτές οι θέσεις του αναδόχου.
Κατά των αποφάσεων 41, 42, 43/1996, παρά το ότι η οικονομική επιβάρυνση του έργου από την εκτέλεσή των ήταν πολύ μεγάλη, δεν ασκήθηκε αίτηση αναιρέσεως ενώπιον του ΣτΕ, γιατί οι λόγοι των αντίστοιχων αιτήσεων αναιρέσεως κρίθηκαν αβάσιμοι από την τριμελή επιτροπή του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους – Δικαστικό Γραφείο Ναυπλίου, με σύμφωνη γνώμη του Προέδρου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
Κατά των αποφάσεων 121 και 122/1998 ασκήθηκαν ενώπιον του Συμβουλίου Επικρατείας αιτήσεις αναιρέσεως του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, που έγιναν δεκτές και παραπέμφθηκε η υπόθεση στο Διοικητικό Εφετείο Τρίπολης για νέα κρίση.
Ακολούθως, το Διοικητικό Εφετείο Τρίπολης στις 14-1-2003 εξέδωσε τις με αριθμό 418 και 419/2003 αποφάσεις, με τις οποίες έγινε δεκτή στο σύνολό της η προσφυγή του αναδόχου.
Παράλληλα, εξέδωσε και τη με αριθ. 420/2003 απόφασή του, που επίσης δέχεται την προσφυγή του αναδόχου για τόκους υπερημερίας.
Παρά το ότι η οικονομική επιβάρυνση του έργου από την εκτέλεση των 418/2003, 419/2003 και 420/2003 αποφάσεων επίσης ήταν υπέρογκη, δεν ασκήθηκε κατ’ αυτών αίτηση αναιρέσεως ενώπιον του ΣτΕ και κατέστησαν αμετάκλητες.
Έτσι ο ανάδοχος έχει εισπράξει τουλάχιστον 77.375.677,67 ευρώ ή 26.365.764.085 δρχ., ενώ είχε αναλάβει την εκτέλεση της α’ φάσης του έργου με το ποσό των 2.204.754,09 ευρώ ή 751.269.956 δρχ. και επιπλέον εκκρεμούν σε βάρος του Δημοσίου και άλλες αναγκαστικές κατασχέσεις.
Η Διευθύνουσα Υπηρεσία (2η ΔΕΚΕ Τρίπολης) κατά τη σύνταξη του 1ου Π.Κ.Τ.Μ.Ν.Ε δεν ακολούθησε τις οδηγίες που είχαν δοθεί με την αριθ. πρωτ.: Δ1α/5/247/14-7-1993 απόφαση του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε σχετικά με την τιμολόγηση των νέων εργασιών “λιθορριπή κοιτοστρώσεως και καθαρή μεταφορά λίθων” και τις τιμολόγησε με μεγαλύτερη τιμή μονάδος.
Η 2η ΔΕΚΕ κατά την ανασύνταξη του 1ου Σ.Π. μετέφερε τις ανωτέρω νέες εργασίες από το κεφάλαιο Α’ χωματουργικά έργα, στο κεφάλαιο Β’ τεχνικά έργα, αφενός χωρίς να αιτιολογεί τη μεταφορά αυτή στην τεχνική έκθεση και αφετέρου χωρίς να της έχει δοθεί τέτοια εντολή, ενέργεια που αποτέλεσε τη γενεσιουργό αιτία όλων όσων προέκυψαν μετέπειτα με τις αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου Τρίπολης.
Η μεταφορά αυτή των νέων εργασιών μείωσε «τεχνητά» τη δαπάνη του κεφαλαίου Α’ χωματουργικά έργα, με αποτέλεσμα να μην προκύψει υπέρβαση του 100% της συμβατικής δαπάνης.
Η 2η ΔΕΚΕ δεν αναγνώρισε, με κανέναν από τους εγκριθέντες στη συνέχεια 2ο, 3ο και 4ο Συγκριτικούς Πίνακες (πέραν του 1ου ο οποίος και ανακλήθηκε), την ύπαρξη υπερσυμβατικών ποσοτήτων στο κεφάλαιο Α’ χωματουργικά έργα, και αυτό γιατί με τον τρόπο που τους συνέταξε, δεν προέκυπτε υπέρβαση του 100% της συμβατικής δαπάνης.
Η ενέργεια αυτή, η γενεσιουργός αιτία όλων όσων προέκυψαν μετέπειτα με τις αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου Τρίπολης (μεταφορά των νέων εργασιών από το κεφάλαιο Β’ τεχνικά έργα), στέρησε από τη ΔΕΚΕ τη δυνατότητα που είχε σύμφωνα με το άρθρο 44 του Π.Δ. 609/1985, είτε να διαπραγματευτεί με τον ανάδοχο τις νέες ειδικές τιμές και να επιτύχει την εκτέλεση των υπερσυμβατικών ποσοτήτων, που θα προέκυπταν αν είχαν κατακυρωθεί οι νέες εργασίες στο κεφάλαιο Α’ χωματουργικά έργα με τιμές, που θα ήταν πλησίον στις συμβατικές, είτε αν ο ανάδοχος απαιτούσε τελικά τις τιμές που του επιδίκασαν από το Διοικητικό Εφετείο Τρίπολης, να διαλύσει τη σύμβαση και να επαναδημοπρατήσει το έργο, όπως είχε δικαίωμα σύμφωνα με την παραγ. 1 του άρθρου 9 του Ν. 1418/1984.
Τα ποσά που εισπράχθηκαν από τον ανάδοχο από τις παραπάνω δικαστικές αποφάσεις, προέρχονται όλα από εθνικούς πόρους.
Με ευθύνη της 2ης ΔΕΚΕ οι τιμές διαμορφώθηκαν για παράδειγμα σε 449 δρχ./μ3 για εκσκαφή σε γαιοημιβραχώδη και 1664 δρχ./μ3 για εκσκαφή σε βραχώδη, ενώ οι αντίστοιχες συμβατικές τιμές ήταν 74 δρχ./μ3 και 258 δρχ./μ3.
Οι εργασίες της α’ εργολαβίας περατώθηκαν στις 30-6-1995 και επειδή είχαν παρέλθει από τότε οι 15 μήνες που προέβλεπε η σύμβαση για τη συντήρηση του έργου, θεωρήθηκε ότι έγινε αυτοδίκαια η οριστική παραλαβή του, 30 ημέρες μετά την από 7-10-1996 όχληση του αναδόχου, σύμφωνα με το άρθρο 55 παραγ. 2 του Π.Δ. 609/1985.
Από τις 23-2-1996 είχε συγκροτηθεί τριμελής επιτροπή για την προσωρινή παραλαβή των εργασιών του έργου.
Η τελική επιμέτρηση υποβλήθηκε από τον ανάδοχο την 15-1-1996 και εγκρίθηκε από τον επιβλέποντα μηχανικό της 2ης ΔΕΚΕ.
Η επιτροπή πρότεινε την προσωρινή παραλαβή των εργασιών του έργου στις 21-11-1996 και έγινε παραλαβή του έργου, παρά το ότι την ίδια χρονική περίοδο (Ιούλιος του 1995), σε αναφορά των συνεργαζομένων γραφείων (Π. Μαρίνος και Μ. Καββαδάς), προς τη Δ/νση Μελετών της Γ.Γ.Δ.Ε/ΥΠ.ΧΩ.Δ.Ε., επισημαίνεται ότι παρουσιάσθηκαν προβλήματα στο έργο.
Ακόμη και αυτή η 2η ΔΕΚΕ μετά την παραπάνω αναφορά με το 1433/19-7-1995 έγγραφό της απευθύνεται προς το Κεντρικό Εργαστήριο Δημ. Έργων (ΚΕΔΕ), ζητώντας τη βοήθειά του, διατυπώνοντας για πρώτη φορά ανησυχία για την περιοχή κατολίσθησης.
Στη συνέχεια, αν και έγιναν μελέτες και τα προβλήματα επιβεβαιώνονταν, η ΔΕΚΕ με σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Δημοσίων Έργων προχώρησε σε δημοπράτηση της β’ φάσης (ασφαλτικά κ.λπ.) και στην παράδοση σε κυκλοφορία το Μάρτιο του 2000, όταν πλέον όλοι μιλούσαν (καθηγητές του Πολυτεχνείου κ.κ. Π. Μαρίνος και Μ. Καββαδάς) για φαινόμενο σε εξέλιξη και προέβλεπαν την καταστροφή.
Η β’ εργολαβία (β’ φάση) δημοπρατήθηκε στις 4-5-1998 με επιτευχθείσα τεκμαρτή έκπτωση 49,32% και ανάδοχο την NESTOS A.E..
Το συνολικό κόστος της β’ εργολαβίας ανήλθε σε 3.259.364.242 δρχ. με ΦΠΑ ή 9.565.265,57 ευρώ, ενώ η αρχική σύμβαση ήταν 2.125.837.710 δρχ. ή 6.238.702,01 ευρώ.
Τρία χρόνια μετά, τον Ιανουάριο του 2003, έγιναν εκτεταμένες κατολισθήσεις και ο δρόμος κατεστράφη ολοσχερώς.
Στο τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα, σύμφωνα με πληροφορίες, προβλεπόταν να κατασκευασθούν κοιλαδογέφυρες και σήραγγα, αλλά κατά ανεξήγητο τρόπο δεν έγιναν και υπήρξε τεράστιος όγκος χωματουργικών εργασιών (εκσκαφές, μπαζώματα κλπ.), λίαν επικερδής για τους αναδόχους.
Προέκυψαν μπαζώματα που σε σημεία έφθασαν και τα 140 μέτρα ύψος και που συνέβαλαν στην κατάρρευση.
Πάνω στα μπαζώματα κατασκεύασαν τεχνικά, που, όπως ήταν φυσικό, μετά από λίγο χρόνο κατέρρευσαν.
Σε τεχνικές εκθέσεις που συντάχθηκαν από το 2007 και μετά για λογαριασμό της κοινοπραξίας που ξανακατασκευάζει το δρόμο, προκειμένου να ελέγξουν τα τεχνικά που είχαν κατασκευαστεί, για το αν μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν στον καινούργιο δρόμο ή να τα καταστρέψουν, διαπιστώθηκαν μεγάλες κακοτεχνίες και παραλείψεις, όπως τεχνικά με άοπλο σκυρόδεμα και πολλά άλλα που δεν ήταν σύμφωνα με τις συμβατικές υποχρεώσεις των τότε κατασκευαστών και που προφανώς οι υπεύθυνοι της 2ης ΔΕΚΕ (επιβλέποντες, προϊστάμενοι κ.λπ.) δεν είδαν!!
Ήταν τέτοιες οι κακοτεχνίες και οι ζημίες που προκλήθηκαν και που διαπιστώθηκαν μετά το έτος 2007 κατά τη διάρκεια των μελετών και εκσκαφών, ώστε χρειάστηκε να ξηλωθεί όλος ο δρόμος από τα Παραδείσια μέχρι την Τσακώνα και να κατασκευασθεί νέος αυτοκινητόδρομος.
Χαρακτηριστικό είναι ότι δεν έμεινε ούτε ένα μέτρο από τον παλαιό δρόμο.
Δαπανήθηκαν συνολικά για τις δύο εργολαβίες (α΄ και β΄ φάση) του δρόμου τουλάχιστον 86.940.943,24 ευρώ ή 29.625.128.327 δρχ. από 8.443.456,10 ευρώ ή 2.877.107.666 δρχ., που ήταν το κόστος κατασκευής του έργου μετά τις εκπτώσεις που είχαν επιτευχθεί και σήμερα δαπανάμε ακόμη, πλέον των 120 εκατ. ευρώ για την επανακατασκευή του.
Από την πτώση του δρόμου το 2003 μέχρι περίπου το τέλος του 2010, στην παλαιά εθνική οδό που ξαναχρησιμοποιείται, έχουν σημειωθεί δεκάδες ατυχήματα, με εξήντα δύο τραυματίες, δύο νεκρούς και ανυπολόγιστες υλικές ζημιές».

** Νίκας προς βουλευτές
~
«Βάλτε πλάτη για ΚΕΔΒ, φυλακές, Ολύμπια...»
 * Προσκλητήριο προς τους βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, και όχι μόνο, για συστράτευση στον αγώνα διατήρησης του Κέντρου Διαβιβάσεων, αλλά και υιοθέτησης του αιτήματος για κατασκευή και λειτουργία φυλακών στο Δήμο Καλαμάτας, απηύθυνε χθες σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Παν. Νίκας.
* Όπως τόνισε, μια σειρά από μείζονα ζητήματα της πόλης και του νομού έχουν πάρει το τελευταίο διάστημα αρνητική τροχιά, ενώ για άλλα οι πιέσεις που ασκούνται από διάφορες ομάδες ίσως αποτελέσουν την αιτία να χαθούν για την Καλαμάτα κρίσιμης σημασίας για την ανάπτυξή της έργα.
 * Για το λόγο αυτό ζήτησε ξεκάθαρα εγρήγορση από τους κυβερνητικούς βουλευτές, στην προσπάθεια που καταβάλλεται να έχουν θετική κατάληξη για τη μεσσηνιακή πρωτεύουσα τόσο η διατήρηση του Κέντρου Διαβιβάσεων όσο και η δημιουργία φυλακών.
* Επιπρόσθετα, ο κ. Νίκας στις δηλώσεις του στάθηκε στο πλευρό του προέδρου του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας Γ. Καραμπάτου και ζήτησε στη σύσκεψη που θα γίνει στο υπουργείο Υποδομών για την τύχη της Ολυμπίας Οδού να εκπροσωπηθεί και η Μεσσηνία, αφού πρόκειται για ένα έργο που την αφορά άμεσα.
* Συγκεκριμένα, αναφερόμενος ο δήμαρχος στις τελευταίες εξελίξεις που υπάρχουν στο θέμα της παραμονής του Στρατοπέδου στην Καλαμάτα, παρατήρησε ότι φαίνεται «να υπάρχει σοβαρό πρόβλημα επ’ αυτού. Όλες οι πληροφορίες που υπάρχουν είναι μάλλον αρνητικές για την πόλη και το ΚΕΔΒ πρόκειται να μετακινηθεί. Για το λόγο αυτό ο αγώνας των κυβερνητικών βουλευτών μας, κυρίως, θα πρέπει να είναι έντονος και διαρκής, ώστε να διασωθεί η υπόθεση αυτή. Στη σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί στις αρχές της επόμενης εβδομάδας στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας θα πρέπει η Μεσσηνία με μπροστάρηδες τους εκπροσώπους της στο Κοινοβούλιο να κερδίσει τη μάχη». Στο ίδιο πνεύμα κινήθηκε ο δήμαρχος και για το άλλο μεγάλο θέμα, τη δημιουργία και λειτουργία φυλακών στην Καλαμάτα: «Όλες οι προϋποθέσεις είναι υπέρ του αιτήματος του Δήμου. Αυτό δε σημαίνει, όμως, ότι δεν ασκούνται πιέσεις από διάφορες ομάδες να γίνει το σωφρονιστικό κατάστημα στην περιοχή της Τρίπολης. Στο πνεύμα αυτό, δεν μπορώ παρά να σταθώ απέναντι στην πρόταση του γραμματέα της Ν.Δ. Αν. Λυκουρέντζου για την κατασκευή φυλακών στην Τρίπολη. Είμαι σίγουρος ότι η θέση αυτή δεν εκπροσωπεί και το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Σε κάθε περίπτωση, ζητούμε και στο αίτημα αυτό τη συμπαράσταση των βουλευτών, αλλά και όλων των φορέων που εμπλέκονται στο θέμα».

** Σκουπίδια
~
Τις απόψεις Τατούλη υιοθέτησε η Διυπουργική
*   Τις απόψεις του περιφερειάρχη Πελοποννήσου στο σύνολό τους υιοθέτησε η Διυπουργική Επιτροπή για την παρακολούθηση εφαρμογής του Εθνικού και Περιφερειακού Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων με θέμα τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, που συνεδρίασε χθες υπό την προεδρία του αντιπροέδρου της κυβερνήσεως Θ. Πάγκαλου με τη συμμετοχή του Πέτρου Τατούλη και των Πάρη Κουκουλόπουλου, υφυπουργού Εσωτερικών, Θανάση Μωραΐτη, υφυπουργού του ΥΠΕΚΑ, Μανώλη Όθωνα, υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη και του γ.γ. του ΥΠΕΚΑ.
 * Στη συνεδρίαση ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου παρουσίασε το σχέδιο της Περιφέρειας και τις αποφάσεις του Περιφερειακού Συμβούλιου, καθώς και τα αποφασιστικά βήματα που έχουν γίνει τόσο για την προσωρινή λειτουργία των δεματοποιητών και την παύση λειτουργίας και την αποκατάσταση των ΧΑΔΑ, όσο και για την προετοιμασία του διεθνούς διαγωνισμού που θα επιλύσει οριστικά το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων.
* Επίσης, τόνισε ότι για την επίτευξη των στόχων απαιτείται η δημιουργία ενός ισχυρού ΦοΔΣΑ στην Περιφέρεια Πελοποννήσου με την επιτελική συμμετοχή της.

** Περιμετρικός Καλαμάτας
~
Άγνωστος ο χρόνος υλοποίησής του
 * Ευρεία σύσκεψη πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι στο Δημαρχείο Καλαμάτας με τη συμμετοχή αιρετών, υπηρεσιακών παραγόντων και εκπροσώπων της Κοινοπραξίας «Μορέας», με αντικείμενο τα διάφορα προβλήματα που δημιουργούνται εντός του Δήμου της μεσσηνιακής πρωτεύουσας από την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου, αλλά και το ενδεχόμενο αλλαγής της μελέτης για να αντιμετωπιστούν προβλήματα ιδιαίτερα με τη διαχείριση των ομβρίων. Από την πλευρά της Κ/Ξ «Μορέας» συμμετείχαν τα τεχνικά στελέχη της κ.κ. Γεωργόπουλος και Βρέκος.
 ** Ειδικότερα, αποφασίσθηκε:
α. Να γίνει συγκέντρωση όλων των στοιχείων που παραπέμπουν σε επισκευές δρόμων, καθαρισμούς, αποκαταστάσεις οχετών και δικτύων και γενικά αποκαταστάσεις ζημιών που οφείλονται στην εταιρεία. Από την εταιρεία υπάρχει κάθε διάθεση αποκατάστασης.
β. Να γίνει συγκέντρωση όλων των προτάσεων και αιτημάτων σχετικά με την αντιμετώπιση ενδεχόμενων προβλημάτων, ιδιαίτερα στον τομέα των προσβάσεων και της διαχείρισης των ομβρίων.
* Όλα αυτά να τεθούν υπόψη των εκπροσώπων του υπουργείου Υποδομών στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που θα πραγματοποιηθεί την προσεχή Πέμπτη 4 Αυγούστου.
* Στο περιθώριο της σύσκεψης, αναφερόμενος ο κ. Γεωργόπουλος στο φλέγον θέμα της κατασκευής του περιμετρικού δρόμου της Καλαμάτας τόνισε ότι η υλοποίησή του θα καθυστερήσει αρκετά, αφού μόνο το δικαστήριο για την εκδίκαση των τιμών των απαλλοτριώσεων έχει οριστεί για το τέλος του χρόνου. «Μέχρι τον κόμβο του Καρέλια ο αυτοκινητόδρομος είναι ορατός», σημείωσε συγκεκριμένα.

** Αλ. Τσίπρας
~
«Τραγικός για την Αυτοδιοίκηση ο Καλλικράτης»
 * Ο πρόεδρος του Συνασπισμού και του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, στο πλαίσιο της περιοδείας του στην πόλη της Καλαμάτας, επισκέφθηκε χθες το πρωί το δήμαρχο Παν. Νίκα, συνοδευόμενος από τοπικά στελέχη του κόμματος και του ΣΥΡΙΖΑ.
* Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ο δήμαρχος εξέθεσε τις απόψεις του για τα προβλήματα της Αυτοδιοίκησης, τις δυσκολίες του «Καλλικράτη», τα αδιέξοδα με τα απορρίμματα στην Πελοπόννησο, αλλά και την αισιοδοξία της πόλης για το μέλλον με την ολοκλήρωση του εθνικού δρόμου, την τουριστική ανάπτυξη και την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της.
 * Τέλος, πρόσφερε στον πρόεδρο αντιπροσωπευτικά τοπικά προϊόντα, αναμνηστικά και βιβλία για την πόλη και την περιοχή.
* Από την πλευρά του, ο κ. Τσίπρας χαρακτήρισε την Καλαμάτα ως μια πόλη με σημαντική παρακαταθήκη στα δημοτικά πράγματα και τη Μεσσηνία ως περιοχή ιδιαίτερου φυσικού πλούτου.
* Αναφερόμενος στα ζητήματα που έθιξε ο κ. Νίκας, σημείωσε ότι «ο “Καλλικράτης” ήταν μια επιλογή μνημονίου στην τοπική αυτοδιοίκηση, πριν εφαρμοστεί στο σύνολο της χώρας. Η αναγκαία διοικητική μεταρρύθμιση ήταν το πρόσχημα για να επιβληθεί μια σκληρή λιτότητα στο χώρο της Αυτοδιοίκησης την ίδια στιγμή που δίνονταν και δίνονται αρμοδιότητες, τόσο σε επίπεδο πρωτοβάθμιας όσο και σε επίπεδο δευτεροβάθμιας αυτοδιοίκησης. Οι λιγότεροι πόροι και οι περισσότερες αρμοδιότητες είναι ένας απολογισμός τραγικός και καταστροφικός για όσους έχουν την ευθύνη να διαχειριστούν τις τύχες των δημοτών τους».
* Για το θέμα των απορριμμάτων, τόνισε ότι θα έπρεπε να επιλυθεί εδώ και δεκαετίες: «Το πρόβλημα έγκειται, όμως, στο ότι αυτό το θέμα σχεδιάζεται από μεγαλοεπιχειρηματίες και η κεντρική διοίκηση υιοθετεί. Στη χώρα μας, δυστυχώς, είμαστε πολλά βήματα πίσω από την αντίστοιχη κατάσταση που επικρατεί σε ευρωπαϊκές πόλεις».
* Ο πρόεδρος του ΣΥΝ υποστήριξε ότι δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί σωστά το θέμα της διαχείρισης των σκουπιδιών, «αν ο κεντρικός στόχος του σχεδιασμού δεν είναι η μείωση του όγκου των απορριμμάτων μέσω της ανακύκλωσης. Οι μεγαλοεπιχειρηματίες, όμως, που σχεδιάζουν το μέλλον και στον τομέα αυτό θέλουν άλλα πράγματα. Ζητούν μεγάλο όγκο σκουπιδιών, για να μπορούν να υλοποιούν αυτά που επιδιώκουν».

**   Μιλήστε με το δήμαρχο...
~
...για το τι θα θέλατε να αλλάξει στην πόλη
 * Το γραφείο του δημάρχου Καλαμάτας βρίσκεται στον πρώτο όροφο του διατηρητέου κτηρίου της οδού Αριστομένους, στο νούμερο 28. Αυτό το γνωρίζουν οι περισσότεροι. Πόσοι, όμως, έχουν φτάσει μέχρι εκεί για να του ζητήσουν να αλλάξει τα κακώς κείμενα της πόλης ή για να του κάνουν μια πρόταση; Ελάχιστοι!
* Όλοι, ωστόσο, έχουν να πουν κάτι στο δήμαρχο, είτε αυτό αφορά στον ποδηλατόδρομο, είτε στο κυκλοφοριακό, είτε στο λιμάνι, είτε στα σκουπίδια.
* Έτσι, λοιπόν, αναλάβαμε εμείς να μεταφέρουμε το αίτημά σας στο δήμαρχο. Το αν θα εισακουστεί, είναι πλέον δικό του θέμα…
 ~* Παναγιώτης
* «Θα ήθελα να γίνει η πόλη πιο ανθρώπινη και φιλική απέναντι στους κατοίκους, αλλά και στους επισκέπτες της».
 ~* Γιώργος Δέδες
* «Αρχικά θα ήθελα πεζοδρόμηση της Ναυαρίνου, απόγευμα-βράδυ. Δεύτερον, καλύτερη αστυνόμευση, ώστε τα 15χρονα να μην καβαλάνε τα μηχανάκια σαν τρελά και να φοβάμαι μην πέσουν επάνω μου. Τρίτον, διεύρυνση του δικτύου των ποδηλατόδρομων και καμπάνια για την ενημέρωση των αδιάφορων πολιτών που περπατάνε-παρκάρουν στον ποδηλατόδρομο. Τέταρτον, γενικότερος επανασχεδιασμός του κυκλοφοριακού χάρτη με τα νέα δεδομένα του ποδηλατόδρομου. Δε γίνεται να μην υπάρχει στοπ εκεί που περνάει ποδηλατόδρομος και να συνεννοείσαι με τον οδηγό, αν σε αφήνει να περάσεις.
* Επίσης, το λιμάνι - μαρίνα! Χρειάζονται νέες υποδομές, ώστε να “πιάνουν” κρουαζιερόπλοια. Επιπλέον, φωτοβολταϊκά σε δημόσιες υπηρεσίες, ώστε να κερδίσει έσοδα ο Δήμος.
* Τέλος, πιστεύω ότι σε γενικές γραμμές η Καλαμάτα είναι προσεγμένη πόλη, αλλά θα μπορούσε με λίγη προσοχή να είναι τέλεια!».
~*  Κοσμάς
* «Να φτιάξει τους δρόμους που είναι σαν βομβαρδισμένοι».
~* Κώστας
* «Αρχικά ο ποδηλατοδρόμος! Να γίνει πιο μεγάλος και φωτεινός και να φτάσει μέχρι το Filoxenia. Ταυτόχρονα, να δοθεί σε ιδιωτική εταιρεία η ευκαιρία να λειτουργήσει “σταθμούς” ποδηλάτων και οι πολίτες να μπορούν με χρονοχρέωση να νοικιάζουν ποδήλατα. Δεύτερον, να φτιαχτεί parking στην πλατεία της Καλαμάτας. Τρίτον, να πιέσει ώστε να τελειώσει, επιτέλους, ο δρόμος από και προς Καλαμάτα. Τέταρτον, να φτιαχτεί “σοβαρό” λιμάνι. Πέμπτον, να αξιοποιηθούν τα κτήρια που βρίσκονται κοντά στο λιμάνι. Έκτον, να ανακαινιστεί το Πάρκο του ΟΣΕ. Να καθαριστούν τα βαγόνια. Να γίνει τόπος χαλάρωσης για όλες τις ηλικίες. Να έχουν πρόσβαση και οι άνθρωποι με ξεχωριστές ανάγκες! Έβδομον, να υπάρχει wifi δωρεάν σε όλη την πόλη.
* Επιπρόσθετα, να εκμεταλλευτεί ο Δήμος τον ήλιο και να φτιάξει φωτοβολταϊκά πάρκα, έτσι ώστε από εκεί να τροφοδοτούνται τα φανάρια, τα φώτα στους δρόμους, ακόμα και κάποια κτήρια με ρεύμα.
* Τέλος, να δημιουργηθεί Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων και, μάλιστα, άμεσα. Συνεργασία με Κύπρο και άλλες χώρες».
~* Λένια
* «Πρέπει ο δήμαρχος να κάνει κάτι με το πρόβλημα των σκουπιδιών, όπως και να αλλάξει ολόκληρη τη δημόσια διοίκηση... μπορεί;».
~* Τάκης
* «Να άρει τη μονοδρόμηση της Βύρωνος και άλλων οδών της περιοχής».
~*  Μαρία
* «Κάτι να κάνει με τα φανάρια, δε γίνεται για να φτάσω από το σπίτι στη δουλειά μου να περνώ 4 φανάρια!!!».
~*  Δημήτρης
* «Να αλλάξει μυαλά στον κόσμο, υπάρχει λάθος νοοτροπία». Συνεχίζοντας ο Δημήτρης λέει ειρωνικά: «Θέλουμε πιο πολλά σκουπίδια, πιο πολλά αυτοκίνητα και πιο πολλά καφέ».
~*  Αργύρης
* «Είναι ο καλύτερος δήμαρχος που έχει περάσει από την Καλαμάτα, αναμόρφωσε την πόλη μετά τον Μπένο και της έδωσε τη δική της ταυτότητα, και είμαι σίγουρος ότι αν είναι να αλλάξει κάτι, το ξέρει ο ίδιος πολύ καλά».
~*  Αγγελική
* «Αφού αποφάσισε να φτιάξει ποδηλατοδρόμο, πρέπει να κάνει και τη σωστή σήμανση. Ακόμα, πρέπει να λύσει οριστικά το πρόβλημα της πόλης με τα σκουπίδια».
~*  Δώρα
* «Είμαι επισκέπτρια εδώ, αλλά αυτό που είδα και μου έκανε τρομερή εντύπωση και χρειάζεται λύση, είναι το θέμα του παρκαρίσματος. Δεν υπάρχει πουθενά χώρος να αφήσεις το αυτοκίνητό σου!»
~*  Τάκης, Άρης
* «Πρέπει ο δήμαρχος να λύσει άμεσα το κυκλοφοριακό. Κάθε μέρα γίνεται χαμός στους δρόμους της πόλης.
* Έπειτα, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνει το κέντρο υποδοχής μεταναστών, θα έχουμε πρόβλημα ειδικά εμείς που μένουμε κοντά.
* Επίσης, να γίνει βελτίωση των αθλητικών εγκαταστάσεων της πόλης. Ας πούμε, ο χλοοτάπητας στο γήπεδο “Παναγιώτης Μπαχράμης” είναι σαν τσιμέντο όταν πέφτεις. Τέλος, να αναλάβει τις ευθύνες του αυτός ή όποιος είναι υπεύθυνος, ώστε να μην κλείσει το αεροδρόμιο, το ΤΕΙ και ό,τι άλλο είναι να χαθεί, γιατί το Στρατόπεδο ήδη το χάσαμε».

** Παρέμβαση Θ. Μπρεδήμα
~
Στο μη παρέκει η εγκληματικότητα στο Δήμο Καλαμάτας
 * Με αφορμή το πρόσφατο ρεπορτάζ του «Θ» για τον Άρι, αλλά και τη νοσηρή κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στις περισσότερες περιοχές του Δήμου Καλαμάτας και της ευρύτερης περιοχής, με τις διαρρήξεις, τις επιθέσεις εναντίον ηλικιωμένων, τις κλοπές και τις ληστείες, όπως και τα προβλήματα με τη μη επαρκή αστυνόμευση, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο, Θόδωρος Μπρεδήμας, προχώρησε χθες σε σχετικές δηλώσεις.
 * Μάλιστα, στα σχέδια της δημοτικής παράταξης, όπως είπε, είναι να φέρει το θέμα προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας, να καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις και να ζητήσει από τη Δημοτική Αρχή να λάβει εκείνα τα μέτρα που θα μετριάσουν τουλάχιστον τα φαινόμενα.
* Συγκεκριμένα, ο κ. Μπρεδήμας υποστήριξε: «Η αύξηση της εγκληματικότητας στην περιοχή του Δήμου Καλαμάτας, αλλά και της Μεσσηνίας γενικότερα, έχει πάρει σε πολλές περιπτώσεις ανεξέλεγκτες διαστάσεις, με αποτέλεσμα να κλονίζεται το αίσθημα ασφαλείας των κατοίκων. Ιδιαίτερα στα δημοτικά διαμερίσματα όπου κυρίως οι ηλικιωμένοι είναι τα θύματα των ανάλγητων κακοποιών, οι οποίοι τραυματίζουν γέροντες και γερόντισσες, πολλοί και πολλές από τους οποίους/ες έχουν υποστεί συντριπτικά κατάγματα, αλλά και πολλαπλές κακώσεις.
* Ειδικότερα στις περιοχές Άριος και Μικρομάνης και στα γύρω χωριά επικρατεί αίσθημα ανασφάλειας, αφού οι κάτοικοι των χωριών εξαναγκάζονται, κυρίως οι ηλικιωμένοι, να κλειδαμπαρώνονται. Όπως μου έλεγε μια ηλικιωμένη γυναίκα στη Μικρομάνη, “καλύτερα να σκάσουμε από τη ζέστη παρά να μας σκοτώσουν τα παλιοτόμαρα”.
* Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση δεν έχει θύματα μόνο στα χωριά, αλλά και όσους διαμένουν στον εθνικό δρόμο. Και δυστυχώς, στην αύξηση αυτών των κρουσμάτων έχει συμβάλει και η μη ύπαρξη δημοτικού φωτισμού.
* Συγκεκριμένα, απέναντι από το πολυκατάστημα “Πράκτικερ” κινδύνευσε η ζωή ενός ηλικιωμένου όταν επιτέθηκαν στο σπίτι του κλέφτες και προσπάθησαν να το διαρρήξουν, επωφελούμενοι του σκότους που επικρατούσε στην περιοχή.
* Επιπλέον, δεν ελλοχεύει μόνο ο κίνδυνος τέτοιων κρουσμάτων από τη μη ύπαρξη φωτισμού. Αυξάνεται σημαντικά και η πιθανότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.
* Τέλος, μαζί με τα παραπάνω η Δημοτική Αρχή θα πρέπει να αντιμετωπίσει έγκαιρα και το θέμα της χωματερής στην περιοχή του Άμμου, όπου βρίσκονται θαμμένοι τόνοι σκουπιδιών και πάσης φύσεως απορριμμάτων».

** Επιστολή Ν. Μαραμπέα στον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου

Να δοθεί προτεραιότητα στο έργο «Βελτιώσεις  στην 1η Επαρχιακή Οδό Νομού Μεσσηνίας»
~* Αξιότιμε κύριε περιφερειάρχη,
 * παίρνω την πρωτοβουλία να επικοινωνήσω μαζί σας με αφετηρία την αρμοδιότητά σας για τα έργα του περιφερειακού σκέλους του ΕΣΠΑ, που αναλάβατε από 1.7.2011, σύμφωνα με τις προβλέψεις του σχεδίου «Καλλικράτης».
 * Με την επιστολή μου αυτή επιθυμώ να αναφερθώ σε ένα, κρίσιμο και ιδιαίτερου αναπτυξιακού χαρακτήρα, έργο για την περιοχή της Δυτικής Μάνης: το έργο «Βελτιώσεις στην 1η Επαρχιακή Οδό Ν. sΜεσσηνίας (Καλαμάτα – Καρδαμύλη – Αρεόπολη)». Η πρωτοβουλία μου αυτή προέρχεται από τη συμμετοχή μου στην αφετηρία των ενεργειών για την υλοποίηση αυτού του έργου, όπως φαίνεται και από την ιστορική εξέλιξη των φάσεών του που ακολουθεί:
 * α) Το 1996 με την ιδιότητά μου του αιρετού της αυτοδιοίκησης [πρόεδρος (1990 –98) Κοινότητας Νεοχωρίου & Στούπας και (1996-98) του αντίστοιχου Συμβουλίου Περιοχής] καταθέσαμε, με τους συναδέλφους μου εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης στη Μάνη, στον τότε νομάρχη Μεσσηνίας Παναγιώτη Φωτέα, το ομόθυμο αίτημα της περιοχής για προκήρυξη και χρηματοδότηση από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μεσσηνίας μελέτης για ευρείας κλίμακας βελτιώσεις στον πιο πάνω οδικό άξονα. Το αίτημα έγινε άμεσα αποδεκτό, προκηρύχτηκε και στη συνέχεια ανατέθηκε η εκπόνηση της μελέτης. Επειδή η εξέλιξη των φάσεών της γινόταν με βραδείς ρυθμούς, λόγω των περιορισμένων δυνατοτήτων χρηματοδότησής της, το έτος 2000 το τότε υπουργείο Δημοσίων Έργων (ΥΠΕΧΩΔΕ) προένταξε το έργο στο Β΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης με προϋπολογισμό 2 δισεκατομμυρίων δραχμών και ταυτόχρονα διέθεσε το 10% της χρηματοδότησης για την ολοκλήρωση των αναγκαίων μελετών. Δυστυχώς, λόγω χρονικών εμπλοκών που οφείλονταν και στις γνωματεύσεις πολλών υπηρεσιών, οι μελέτες δεν ολοκληρώθηκαν έγκαιρα και γι’ αυτό από το Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης διατέθηκε μόνο το ένα τρίτο του ποσού της προένταξης για την εκτέλεση τμήματος του έργου (Σωτηριάνικα – γέφυρα Κοσκάραγας), που ήδη έχει υλοποιηθεί. Απομένει το υπόλοιπο τμήμα του έργου (Παράκαμψη Κάμπου – Σταυροπηγίου) που είναι μελετητικά ώριμο και αναμένει από το 2007 την ένταξή του στο ΕΣΠΑ (οι μεγάλες καθυστερήσεις που περιγράφηκαν πιο πάνω δημιουργούν πρόβλημα στις μελέτες και απαιτούνται επικαιροποιήσεις).
 * Από την ιστορική εξέλιξη που προαναφέρθηκε γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι το έργο αυτό, που ξεκίνησε πριν από 15 περίπου χρόνια, έχει προτεραιότητα ένταξης στο σκέλος των οδικών έργων του ΕΣΠΑ. Η προτεραιότητα ενισχύεται και από το γεγονός ότι αποτελεί συνέχεια εκτελεσθέντων έργων στην 1η Επαρχιακό Οδό Ν. Μεσσηνίας, που έχουν συγχρηματοδοτηθεί από κοινοτικούς πόρους. Δηλαδή των έργων: Κατασκευή γέφυρας Κοσκάραγας και κατασκευή του τμήματος Σωτηριάνικα – Κοσκάραγα και συνδέεται άμεσα με τη μελέτη του έργου «Παράκαμψη Βέργας», που βρίσκεται σε εξέλιξη.
 * Αναφορικά με την αναπτυξιακή διάσταση του έργου δεν απαιτείται εκτεταμένη επιχειρηματολογία, δεδομένου ότι η υλοποίησή του φέρνει κατά 15΄ χρονικά εγγύτερα την τουριστική περιοχή της Μάνης (Καρδαμύλη – Στούπα – Άγιος Νικόλαος), αλλά και την περιοχή της Μέσα Μάνης, με την αστική περιοχή της Καλαμάτας, με όσα πλεονεκτήματα αυτό συνεπάγεται για τους κατοίκους και τα εισοδήματά τους, αλλά και τους πολλούς επισκέπτες. Εξάλλου, η ολοκλήρωση των προγραμματισμένων παρεμβάσεων στο συγκεκριμένο οδικό άξονα για το τμήμα μέχρι την Καρδαμύλη είναι απόλυτα συνδεδεμένη με το όραμά σας για κατασκευή περιφερειακού δρόμου που θα ξεκινά από Λεωνίδιο και θα φθάνει μέσω Λακωνίας στη Στούπα.
 * Ευελπιστώντας για τη συνεκτίμηση της πιο πάνω τεκμηρίωσης στις ιεραρχήσεις σας για τα οδικά έργα της Πελοποννήσου, ιδιαίτερα μετά την τελευταία θετική εξέλιξη και τις συμπληρωματικές δυνατότητες χρηματοδότησης έργων που δημιουργεί η μείωση από 25% σε 15% της συμμετοχής του Δημοσίου στα συγχρηματοδούμενα με την Ευρωπαϊκή Κοινότητα έργα, διατελώ
 Με τιμή,
 Νίκος Ευστρ. Μαραμπέας
 Συνταξιούχος εκπαιδευτικός

*** Αθλητικά :
Η εθνική ομάδα πόλο γυναικών στην Κίνα ΄νικόντας την ομάδα της Κίνας με  9-8 , μετά από ένα συγκλονιστικό αγώνα κέρδισε για πρώτη φορά το χρυσό μετάλλιο  , ως παγκόσμια πρωταθλήτρια !!!

** ΄΄Εργα στη  νέα Ε.Ο ΚΑΛ-ΤΡΙΠ περιοχή Παμίσου -Αρφαρών 2011 :
Συνεχίζονται τα έργα για το νέο αυτοκινητόδρομο από την κοινοπραξία "Μορέας " με  έντονορυθμούς πιστευται τέλος ότι με το τέλος του έτους 2011    θα παραδοθεί στη κυκλοφορία το σύνολο σχεδόν του Εθνικού Δρόμου εκτός Περιμετρικής Καλαμάτας .- Δείτε σχετικά   Βίντεο :
1.- ΄΄Εργα στη νέα Ε.Ο ΚΑΛ-ΤΡΙΠ περιοχή Παμίσου -Αρφαρών 2011 :

~ http://www.youtube.com/watch?v=hjfCOzLglEM




2.-


 ~** ΟΙ  ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΤΟ ΜΗΝΑ  ΙΟΥΛΙΟ  2011 :
  
~** http://dimmetoparfara.blogspot.com/2011/07/1-2011.html  , Σήμερα Παρασκευή και 1 Ιουλίου 2011 .-

~** http://snsarfara-stamos-dynami.blogspot.com/2011/07/172011.html  , Ταξίδι στην καθημερινότητα 1/7/2011 .-

~** http://snsstamoskal.blogspot.com/2011/07/2-3-2011.html  , Σαββατοκύριακο 2 και 3 Ιουλίου 2011 .-

~** http://arfara-messinias-stamos.blogspot.com/2011/07/4-5-2011.html  , Στην Καθημερινότητα Δευτέρας 4 και Τρίτης 5 Ιουλίου 2011 .-

~** http://arfara-messinias-stamos-2010.blogspot.com/2011/07/6-2011.html  , Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Τετάρτη 6 Ιουλίου 2011 .-

~** http://arfara-messinia-stamos.blogspot.com/2011/07/7-2011.html  , Καθημερινότητα στην Ενημέρωση Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011 .-

~** http://arfara-kalamata-greece.blogspot.com/2011/07/8-2011.html  , Στο αγιάζι της Τοπικής Ενημέρωσης Παρασκευή 8 Ιουλίου 2011 .-

~** http://arfara-kalamata-greece.blogspot.com/2011/07/blog-post.html  , Στο Σαϊνοπούλειο Θέατρο Σπάρτης .... Παρασκευή 8 Ιουλίου 2011 .-

~** http://snsarfara.blogspot.com/2011/07/9-10-2011.html  , Αυτό το Σαββατοκύριακο 9 και 10 Ιουλίου 2011 .-

~** http://vlasiosarfara.blogspot.com/2011/07/11-2011.html  , Στην καθημερινότητα της ζωής μας Δευτέρα 11 Ιουλίου 2011 .-

~** http://vlasiosarfara.blogspot.com/2011/07/12-2011.html  , Στην καθημερινότητα της Τρίτης 12 Ιουλίου 2011 .-

~** http://vlasiosarfara.blogspot.com/2011/07/blog-post.html  , Στο Αγιάζι της καθημερινότητας .-

~** ** http://stamos-dynami.blogspot.com/2011/07/blog-post.html  , Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2011 , Στο αγιάζι της Ενημέρωσης .-

~** http://stamos-stamoskalsnsblogspotcom.blogspot.com/2011/07/blog-post.html  , Στην καθημερινότητά μας

~** http://arfara-messinia-stamos-stamos.blogspot.com/2011/07/blog-post.html  , Πέμπτη, 14 Ιουλίου 2011 , Όμορφα λόγια ν΄ αγαπιόμαστε για όλους μας .-

~** http://vlasiosarfara.blogspot.com/2011/07/blog-post_14.html  , Πέμπτη, 14 Ιουλίου 2011 , Στην καθημερινότητά μας .-

~** http://stamos-stamoskalsnsblogspotcom.blogspot.com/2011/07/blog-post_15.html  , Στο αγιάζι της Ενημέρωσης : Παρασκευή 15 Ιουλίου 2011 , Με Ειδήσεις , Παραδοξα , Σχόλια κ.α. .-

~** http://arfara-messinia-stamos-stamos.blogspot.com/2011/07/blog-post_16.html  , Σάββατο, 16 Ιουλίου 2011 , Στο αγιάζι του Σαββατοκύριακου .-

~** http://stamos-stamoskalsnsblogspotcom.blogspot.com/2011/07/blog-post_18.html  , Δευτέρα, 18 Ιουλίου 2011 , Αρχίζοντας μιά νέα εβδομάδα .-

~** http://vlasiosarfara.blogspot.com/2011/07/2011.html  , Τρίτη, 19 Ιουλίου 2011 , Μιά Τρίτη του Ιούλη 2011 .-

~** http://vlasiosarfara.blogspot.com/2011/07/blog-post_21.html  , Πέμπτη, 21 Ιουλίου 2011 , Sτο αγιάζι της καθημερινότητας .-

~** http://vlasiosarfara.blogspot.com/2011/07/blog-post_22.html  , Παρασκευή, 22 Ιουλίου 2011 , Aπόδραση στην Ελληνική φύση

~** http://vlasiosarfara.blogspot.com/2011/07/2011_24.html  , Κυριακή, 24 Ιουλίου 2011 , Τριήμερο αγιάζι Ενημέρωσης Ιούλη 2011

~** http://vlasiosarfara.blogspot.com/2011/07/t.html  , Τρίτη, 26 Ιουλίου 2011 , Tο αγιάζι της Ενημέρωσης Δευτέρας και Τρίτης .-

~** http://stamos-stamoskalsnsblogspotcom.blogspot.com/2011/07/blog-post_27.html  , Τετάρτη, 27 Ιουλίου 2011 , Στην καθημερινότητα της Ενημέρωσης

~** http://snsarfara.blogspot.com/2011/07/t-2011.html , Σάββατο, 30 Ιουλίου 2011  ,  Tελευταίο τριήμερο του Ιουλίου 2011 .-

~** http://arfara-kalamata-greece.blogspot.com/2011/07/3072011.html  , Κυριακή, 31 Ιουλίου 2011 , Βάπτιση στην Ι.Μ. Βουλκάνου Μεσσηνίας 30/7/2011 .-


~** ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2011 :
~** http://arfara-messinia-stamos.blogspot.com/2011/08/30-7-2011.html  , Δευτέρα, 1 Αυγούστου 2011 , Ιερά Μονή Βουλκάνου - Μυστήριο Βάπτισης 30-7-2011 .-
~** http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee  42 αναρτησεις Βίντεο .-
~ ** http://dimmetoparfara.blogspot.com/2011/08/2011.htmlb  , Τρίτη, 2 Αυγούστου 2011  , Στο μήνα Αύγουστο 2011  ,  Στο μήνα Αύγουστο  2011  .-
  ~** http://snsarfara-stamos-dynami.blogspot.com/2011/08/blog-post.html  , Τρίτη, 2 Αυγούστου 2011 , Στο Άγιο Όρος , Στο Άγιο Όρος : Στο Περιβίλι της Παναγιάς μας .-
~** http://snsstamoskal.blogspot.com/2011/08/2011.html  , ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ 2011 , Πέμπτη 11 Αυγούστου 2011 .-

**

Δεν υπάρχουν σχόλια: